«چشم شهر» گره‌ های ترافیکی اردبیل را باز می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد مرکز مانیتورینگ قراردادی منعقد کرده و این طرح در دستور شورا قرار گرفته است.


حبیب فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ترافیک به معضلی اساسی برای ساکنان اردبیل تبدیل شده و در بعضی ساعات با شروع ترافیک و ایجاد راه‌بندان، وضعیت خیابان‌های پر تردد شهر به بن بست کشیده می‌شود.

وی افزود: رشد جمعیت و افزایش بی رویه تعداد خودروها در خیابان‌های کم‌عرض شهر باعث تشدید این مشکلات و ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود به همین علت کارشناسان ترافیک، مرکز کنترل ترافیک یا مانیتورینگ را به «چشم شهر» یاد می‌کنند که نیاز مهم شهرهای پر جمعیت به ویژه اردبیل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در این راستا با دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد مرکز مانیتورینگ در شهرداری قراردادی منعقد شده و شهرداری پس از عقد این تفاهم‌نامه لایحه آن را برای بررسی به شورای شهر ارائه داد که در دستور کار کمیسیون حمل و نقل قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه تصریح کرد: صدور مجوز و تصویب الگوی پیوسته تفاهم نامه، مطالعه، طراحی، اجرا، پشتیبانی و نگهداری مرکز مانیتورینگ و راه‌اندازی سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف از جمله موارد ویژه این قرارداد بود.