۵۳ درصد جمعیت جهان هنوز در سازه‌های خشتی زندگی می‌کنند

شهردار تهران گفت: پس از شیوع کرونا توسعه تهران به یک الزام تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه جشنواره خشت طلایی که امروز برگزار شد اظهار کرد: فکر میکنم نام خشت طلایی نامی پرمسما است.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد جمعیت جهان هنوز در سازه‌های خشتی زندگی می‌کنند و خشت مهمترین آثار تمدن جهانی است و بسیاری از مراکز این عنصر را به عنوان اصلی‌ترین عنصر مورد توجه قرار می‌دهند و در ادبیات ما این موضوع بصورت جسته و گریخته آمده است.

حناچی بیان کرد: پدیده ساختن از خاک شناخته شده است و بسیاری از آثاری که به ثبت ملی رسیده است با عنصر خاک بوده‌اند یکی از تلاش‌های ما در دوره حاضر با همکاری شورای شهر افزایش رنکینگ جهانی تهران است.

شهردار تهران تصریح کرد: محور‌های مورد بحث ما همان‌هایی هستند که جهانیان با آن صحبت می‌کنند معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی از جمله مواردی است که تمام کشور‌های جهان و ایران به یکی از تمدن‌های اصلی جهان با آن مواجه است.

حناچی درباره حمل و نقل عمومی گفت: مشارکت شهروندان در توسعه تهران، هوشمند سازی شهر بعد از کرونا به یک الزام تبدیل شده است که بدون آن فعالیت ما دچار اختلال می‌شود و حکمروایی خوب از موضوعات محوری این جشنواره بوده است.

شهردار تهران گفت: در این جشنواره ۲۴۵ اثر داخلی از ۵۸ کشور با یکدیگر رقابت کردند و پدیده کووید ۱۹ به ما نشان داد که در عین توسعه علم بشر چقدر در بحران پیش رو تنهاست. دانشمندان می‌گویند اگر این ویروس را جمع کنیم به ۵ گرم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: کرونا بسیاری از فعالیت‌های بشری را تحت تاثیر قرار داد و شکل روابط تغییر کرد و ما از این فرصت استفاده کردیم و در این دوران با بسیاری از شهرداران ارتباط داشتیم و صدای مظلومیت مردم در شرایط کرونا و تحریم را به گوش همکارانمان در جهان رساندیم.

شهردار تهران با اشاره به میدان آزادی گفت: ما در همدردی با چین اولین ویدئو مپینگ را انجام دادیم و این فرصتی بود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

حناچی گفت: روز‌های آخر قرن حاضر را می‌گذرانیم و وارد قرن ۱۵ می‌شویم با مرور صد سال گذشته تهران برنامه‌هایی برای پیش رو تدوین شده است تمام تلاش همکارانم این است که از این بهانه بی نظیر استفاده کنیم.