مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق در ۲۹ و ۳۰ آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور و توسط شرکت‌های توزیع برق با مشارکت ۳۴ گروه عملیاتی از ۲۰ شهرستان برگزار می‌شود. این مانور در چهار شهرستان سبزوار، چناران، تربت حیدریه و تربت جام اجرا خواهد شد. 

باغشینی بیان کرد: مانور با رویکرد تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات و با محوریت مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای اولین بار در سطح کشور اجرا خواهد شد. مهمترین اهداف برگزاری این مانور بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق شامل خطوط و پست‌های توزیع برق، بهسازی و اصلاح شبکه‌های روشنایی معابر، ضایعات لامپ‌ها، تحقق سیاست‌‎های اقتصاد مقاومتی، بهبود و ارتقا شاخص‌های عملکردی طرح سیما، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تعداد و زمان خاموشی، کاهش انرژی تامین نشده، کاهش تلفات شبکه و متعادل شدن بار شبکه، بهبود رضایت مشترکان و همچنین ارتقای آمادگی اکیپ‌های عملیاتی در مواجه با بحران‌های احتمالی است. هم‌افزایی و تقویت گروه‌های درون و برون‌سازمانی، شناسایی نقاط قابل بهبود، استانداردسازی شبکه و رفع مشکلات فیدرهای پرعارضه، رفع کانون خطر و ایمن‌سازی شبکه، استانداردسازی آرایش شبکه‌های توزیع، اصلاح جانمایی تجهیزات شبکه و اصلاح سیستم ارتینگ شبکه از اهداف و انتظارات مهم این مانور است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طی دو روز برگزاری مانور سراسری در شهرستان‌های ذکر شده، بالغ بر ۱۵۰ نیروی عملیاتی و کارشناسی همچنین ۷۰ دستگاه خودرو سبک عملیاتی و خودرو سنگین مانند جرثقیل، بالابر و... مشارکت دارند. امسال در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای اولین بار این مانور برگزار می‌شود و در این مانور اصلاح و بهینه‌‎سازی ۳۰ کیلومتر شبکه، ۲۶۰ پایه روشنایی معابر و ۱۳۰ دستگاه پست و تابلوی توزیع برق انجام می‌شود و ویژگی مهم این مانور مبتنی بودن بر مدیریت دارایی‌های فیزیکی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، باغیشنی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی از دیگر ویژگی‌های مهم این مانور است، تصریح کرد: در محدوده این چهار شهرستان برای اولین بار از فناوری کیوآر-کد استفاده می‌کنیم و تمام حجم شبکه با این فناوری نشانه‌گذاری شده است.