اقدامات شهرداری گرگان برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر اقداماتی را انجام داده‌ و راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم.


مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به گرانی موجود در صنعت ساخت و ساز تخلفات ساختمانی حتی به میزان کم وجود دارد و شهرداری گرگان سعی کرده تا با در نظر داشتن راهکارهایی این موضوع را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: شهرداری گرگان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی به ویژه طبقات اضافه، افزایش تجاری و کسر پارکینگ، جرایم بازدارنده ایجاد کرده است تا هزینه تمام شده برای فرد یا افراد متخلف به نحوی باشد که ارزش افزوده ایجاد نکند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: هرچقدر برخوردهای فیزیکی و سلبی انجام شود، روش‌های نرم افزاری و اعمال جرایم بازدارنده بیشتر می‌تواند از تخلفات ساختمانی پیشگیری کند، اما در صورتی که ساخت و ساز خلاف برای فرد یا افراد متخلف سود و توجیه اقتصادی داشته باشد، حتماً ساخت و ساز خلاف قانون در شهر انجام می‌شود.

طاهری تصریح کرد: شهرداری گرگان در حوزه دیگر و به منظور جلوگیری از تخلفات ساختمانی اقدام به برقراری ارتباطی مؤثر و متعامل با انجمن صنفی انبوه سازان کرده و ابلاغ طرح تفصیلی گرگان نیز نقش مؤثری در جلوگیری از تخلفات ساختمانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اواخر سال ۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ طرح تفصیلی شهر گرگان پس از هفت سال توسط استانداری گلستان به شهرداری ابلاغ شد حال این طرح موجب می‌شود تخلفات و انحرافات نسبت به صدور پروانه‌های ساختمانی کمتر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: ظرفیت خوبی در این طرح دیده شده است تا موضوعات مرتبط با شهرسازی و دغدغه شهروندان و سازندگان کمتر شود و ابلاغ طرح تفصیلی شهر گرگان می‌تواند کمک بسیاری به رونق ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت‌وسازهای خلاف کند.