برنامه های شهرداری برای بافت تاریخی بروجرد

رحیم جافری در جلسه‌ پیرامون توسعه همکاری‌های آتی و تنظیم تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای حفظ بافت سنتی و معرفی بهتر هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان گفت: شهرداری بروجرد در سنوات گذشته سعی کرده به سهم خود ضمن حمایت مالی از صنعت ورشوسازی شهرستان، آن را هرچه بیشتر در سطح کشور معرفی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا این نهاد خدماتی تلاش نموده تا هدایای فرهنگی خود را در قالب مصنوعاتی از این هنر تاریخی و سنتی شهرستان تهیه کند. شهرداری بروجرد طرح‌های متنوعی را برای احیای بافت فرسوده شهرستان برنامه‌ریزی کرده، لیکن متاسفانه با عدم همکاری اداره راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن این مهم مواجه شده که پروژه احداث پیاده‌راه خیابان جعفری یکی از مصادیق بارز این مسئله است.

شهردار بروجرد از اخذ تاییدیه‌های اداره استاندارد و امکان بهره‌برداری از پروژه‌های زیپلاین و تله سیژ خبر داد و خاطرنشان کرد: این شهرداری در حوزه زیباسازی فضاهای شهری برنامه‌ریزی گسترده‌ای را متناسب با فرهنگ، اقلیم و هنر شهرستان به انجام رسانده و این آمادگی را دارد تا در راستای هویت‌بخشی به فضای شهری با کارشناسان اداره میراث فرهنگی نیز همکاری کاملی را داشته باشد.