شناسایی و احصاء 8 هزار میلیارد ریال مطالبات شهرداری ارومیه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حسین اشرفی اظهار کرد: طی سالیان گذشته دستگاه های دولتی اقدام به ساخت و سازهایی کرده و یا زمین هایی که در اختیار داشتند، تقویم دقیقی از مطالبات شهرداری در این خصوص صورت نگرفته بود.

وی افزود: با تاکید اعضای شورای اسلامی شهر و خصوصا شهردارارومیه جهت شناسایی و وصول مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی و جذب منابع مالی جدید در حوزه معاونت مالی و اقتصادی از اوایل سال 1398 پروژه بسیار مهم "شناسایی و وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی " کلید خورد. کمیته ای از ادارات درآمد، املاک، مالی و مناطق پنجگانه در این معاونت تشکیل و با اهتمام جدی این کمیته از سال گذشته تاکنون منجر به شناسایی و تقویم مبلغ 8000 میلیارد (هشتصد میلیارد تومان)مطالبات شهرداری ارومیه از دستگاه های دولتی شد.

اشرفی با اشار به اینکه تحقق این موضوع دستاورد مهمی است، ادامه داد: با تایید اولیه دستگاه های اجرایی ، این مطالبات در سامانه سما ثبت شده و به تدریج پس از تایید ذیحسابان دستگاه های اجرایی در حسابهای مالی فی ما بین ثبت و ضبط می شود. امسال مبلغ 980 میلیارد ریال (نود و هشت میلیارد تومان) از مطالبات یاد شده در قالب اسناد خزانه وصول و به درآمد قطعی شهرداری منظور شد.

معاون و اقتصادی شهرداری ارومیه تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع شناسایی و پیگیری مستمر وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها، اداره ای تحت همان عنوان در حوزه معاونت مالی و اقتصادی ایجاد می شود.