اجرای طرح جامع و تفصیلی در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از اجرای طرح جامع و تفصیلی در این شهر خبر داد.


رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی با هدف هدایت و ساماندهی نظام‌مند شهرها و مشخص کردن جهت‌های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و تأمین نیازهای آن بر مبنای پیش بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود.

وی افزود: از حدود ۱۰ سال پیش تهیه و بازبینی طرح جامع و تفصیلی مشگین شهر آغاز شده بود که بالاخره در سال گذشته مراحل نهایی آن سپری شد و در پانزدهم فروردین ماه امسال شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح را به تصویب نهایی رساند؛ در این راستا طرح برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

شهردار مشگین شهر ادامه داد: طرح جامع و تفصیلی توسعه مشگین شهر در افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده و اجرای دقیق آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

انوری آذر ادامه داد: در نقشه طرح جامع آخرین تغییرات شهرداری در آن اعمال شده و محدوده شهری در آن مشخص شده است.

وی یادآور شد: قبلاً اگر شهروندی خارج از محدوده شهری زمین خریداری کرده بود نمی‌توانست برای آن از شهرداری پروانه دریافت کند و بلاتکلیف مانده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر مناطقی وارد محدوده شهری شدند و شهروندان می‌توانند در این مناطق پروانه دریافت کنند.

انوری آذر خاطرنشان کرد: در طرح جامع و تفصیلی کاربری‌ها برای دریافت پروانه مشخص شده و شهروندان می‌توانند جهت استعلام و کسب اطلاعات بیشتر از نقشه طرح جامع به شهرداری مشگین شهر مراجعه کنند.