افتتاح پروژه های دهیاری های استان بوشهر با حضور معاون امور دهیاری ها

همزمان در نهمین روز از دهه فجر با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان تنگستان دو پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.

در ادامه افتتاحیه ها به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ،فرماندار شهرستان گناوه و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی بوستان امید روستای بندر عامری افتتاح شد.

این پروژه در حالی افتتاح گردید که‌اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه کرد داشته است و مساحت آن شش هزار مترمربع است.

بوستان امید بندر عامری از توابع شهرستان تنگستان است که شامل چمن مصنوعی به مساحت هزار متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و کتابخانه و مجموعه تفریحی ورزشی می شود.

در ادامه آیین دهه فجر مبارک با حضور حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و هیئت همراه مدرسه دبیرستان شش کلاسه مرحوم محمدی با همراهی خیر مدرسه ساز آقای دریانورد در بندر ابوالخیر کلنگ زنی شد.

گفتنی است برای آغاز ساخت این مدرسه این خیر ۳۰ درصد معادل یک میلیارد تومان کمک هزینه کرده است.

در پایان با حضور مسئولین مربوطه از نمایشگاه عکس به مناسبت دهه فجر در بندر ابوالخیر و ساحل سازی این روستا که فاز اول آن یک میلیارد اعتبار شده است بازدید صورت گرفت.

همچنین در ادامه برنامه های دهه مبارک فجر با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون هماهنگی هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی سالن ورزشی چند منظوره شهید بیژنی روستای پوزگاه از توابع شهرستان گناوه افتتاح شد.

سالن چند منظوره ورزشی شهید بیژنی روستای پوزگاه به مساحت ۴۰۰ مترمربع و بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار این سالن است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از بوستان بین راهی چهار روستایی بازدید کردند.

وی به همراه دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از دهیاری، پایگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی بازدید کردند.

همچنین در آیینی با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ،معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری بوشهر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی پایگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی روستای دویره افتتاح شد‌.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در آیین افتتاح آتشنشانی روستای دویره گفت: یکی از پنج دستاورد انقلاب و نظام اسلامی در حوزه روستایی ایجاد شوراهای اسلامی بوده است.

قربانی اظهار داشت: آموزش زیر بنای توسعه است و باید با مردم ارتباط برقرار کرد و مردم را آگاه ساخت تا بتوانیم گام هایی را در راستای توسعه برداریم.

در نهمین روز از دهه مبارک فجر پایگاه آتشنشانی و خدمات ایمنی روستای دویره با مساحت ۱۸۰ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان با حضور بهره برداری رسید.

خاطرنشان می شود در آیین افتتاح پایگاه آتشنشانی و خدمات ایمنی روستای دویره فرماندار شهرستان بوشهر و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

علی قربانی افزود: اعتبار هزینه شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای روستایی معادل ۸۰ درصد کل اعتبارات هزینه شده برای توسعه روستاهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی یادآورشد: دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه روستایی در استان بوشهر توجه ویژه‌ای دارد، طوریکه در ۲ سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های این استان کمک شده‌ است.

در آیینی با حضور معاون امور عمرانی سازمان دهیاری‌های کشور، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان باشگاه بدن سازی شهید قاسم سلیمانی در روستای بهر بخش شبانکاره دشتستان افتتاح شد.

این طرح با زیربنای ۲۱۸مترمربع در دو طبقه و با اعتبار ۱۵میلیارد ریال احداث شده‌ است.