اصفهان در شهرسازی الکترونیک جزو پنج شهر اول ایران است

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در شهرسازی الکترونیک جز پنج شهر اول ایران است، اما شورای شهر به دنبال گسترش فعالیت‌های الکترونیک است تا با کمک مدیران شهرداری و شهروندان رتبه اول را به دست آورد.

به نقل از ایمنا، رسول میرباقری در یک برنامه زنده رادیویی اظهار کرد: در خدمات الکترونیک شهرسازی شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری با صرفه‌جویی در زمان و هزینه از منزل یا کافی‌نت محل خود خدمات را دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: بخشی از دستاورد شهرسازی الکترونیک شایسته سالاری و ترجیح منافع ملی و شهری به منافع شخصی و جنایی، عدالت، برابری، شفافیت، فساد ستیزی و قانون‌گرایی در بدنه شهرداری، تسریع در پاسخگویی، زندگی بهتر شهروندان، شهر و شهرداری به دور از فقر، تبعیض و فساد به علت حذف واسطه‌ها، حفظ حرمت و منزلت شهروند و اطمینان شهروند از آینده شهر برای زندگی فرزندان خود است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر هوشمند، شهری نوآورانه است که از فناوری اطلاعات، ارتباطات و دیگر امکانات بهره می‌برد، افزود: بهبود در کیفیت زندگی، کارایی بهتر در عملیات شهری و سرویس‌ها، رقابتی بودن و حذف پرسنل و پاسخگویی توسط سیستم از ثمره شهر هوشمند است.

وی تاکید کرد: جهان در حال حرکت به سمت شهر هوشمند و مدیریت الکترونیک است، زیرا به علت کم بودن خطا و صرفه‌جویی در هزینه، پاسخ‌دهی و سرعت بیشتر بهترین نوع مدیریت در شهر است.

میرباقری با بیان اینکه شهرسازی الکترونیک نیاز به اصلاح فرایندهای طرح تفصیلی و جامع و فرهنگ‌سازی دارد تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری پاسخ خود را دریافت کنند، افزود: اصفهان در شهرسازی الکترونیک جز پنج شهر اول ایران است ولی شورای شهر از وضع موجود راضی نیست و به دنبال گسترش در این زمینه است تا با کمک مدیران شهرداری و شهروندان رتبه اول را به دست آورد.