اجرای طرح منطقه غیرحضوری شهرداری منطقه ۶ تهران

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداری تهران در طرحی، «منطقه غیرحضوری» را از مرکزیت پایتخت کلید زده است؛ همزمان با گام اول اجرای طرح منطقه غیرحضوری تهران، مردم به طور تدریجی قادر خواهند بود حدود ۸۰ درصد از سرویس‌های شهری را بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری‌ و با استفاده از درگاه‌های الکترونیک و دفاتر خدمات الکترونیک شهر دریافت کنند.

سید مجتبی کساییان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری منطقه ۶ در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: منطقه ۶ شهرداری تهران با هدف برنامه «تهران هوشمند»، به عنوان پایلوت طرح «منطقه غیرحضوری» شهرداری انتخاب شده است. در گام اول این مسیر، مردم به طور تدریجی قادر خواهند بود نزدیک به ۸۰ درصد از سرویس‌های شهری را بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری‌ و با استفاده از درگاه‌های الکترونیک و دفاتر خدمات الکترونیک شهر دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح، نه تنها تسریع انجام امور و ارائه خدمات و کاهش زمان رسیدگی‌ها تضمینی است و سبب ارتقای رضایت شهروندان از شهرداری می‌شود بلکه شفافیت و عدالت توزیعی، کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم و بهبود و بازمهندسی فرایندها هم محقق می‌شود و خود به خود شاهد ارتقای دانش سازمانی در زمینه حقوق شهروندی خواهیم بود؛ ضمن اینکه توان نظارتی شهروندان و امکان ارزیابی از مدیریت شهری هم تقویت می‌شود.

کساییان با بیان اینکه اجرای طرح «منطقه غیرحضوری» در منطقه ۶ با اولویت سه حوزه شهرسازی، درآمد و ملاقات مردمی در حال پیگیری است، گفت: هدف عملیاتی ما این است که حداقل ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به منطقه کاهش پیدا کند. البته تحقق آن علاوه بر اینکه نیازمند تغییر فرآیندهای داخلی شهرداری و توسعه زیرساخت‌هاست، در گروی توسعه فرهنگ دریافت خدمات الکترونیکی غیرحضوری در شهر و ارتقای سواد الکترونیکی شهروندان و کارکنان هم است.

گام بعدی شهرداری منطقه 6، ایجاد میز خدمات الکترونیک و یا گفتگوی مجازی به منظور تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری است.