ابلاغ درجه ۵۹۷ دهیاری استان خراسان جنوبی 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ تعیین و ارتقاء درجات ۵۹۷ دهیاری استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار، تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها و همچنین بکارگیری نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر می‌باشد، لازم است دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها در همکاری با بخش های مرتبط، فهرست دهیاری‌های واجد شرایط خود را برای تعیین و یا ارتقا درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء نموده و به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.

وی همچنین گفت: در صد و پنجمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد، مدارک مربوط به دهیاری‌های متقاضی استان خراسان جنوبی بررسی و در نهایت درجه مربوط به 90 دهیاری تعیین و درجه 507 دهیاری ارتقا یافت.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 98درصد از دهیاری‌های استان خراسان جنوبی درجه‌بندی شده‌اند که از این تعداد 81.5 درصد از دهیاری‌ها دارای درجات یک و 2 بودند. 14.5 درصد درجات 3 و 4 و همچنین 4 درصد درجه 5 و 6 دارند.