لهستان میزبان یک پارک پایدار می‌شود

مدیران تیشی، شهری در جنوب لهستان، متعهد شده‌اند یک پارک آبی در مرکز شهر احداث کنند که علاوه بر زیبایی بی‌نظیر خود از پایداری لازم در مقابل تغییرات آب و هوایی برخوردار خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تیشی پس از برگزاری جلسات متعدد بالاخره در یازدهم ماه اوت به توافق نظر رسیدند یک پارک آبی بسیار زیبا در قلب شهر ایجاد کنند که با طراحی منحصر به فرد خود، بخشی از اهداف شهر برای رسیدن به پایداری را برآورده می‌کند. این فضای بازی جدید محیطی به مساحت ۴۰۰ مترمربع را در بر خواهد گرفت و به تجهیزاتی با ۲۰ رنگ متنوع و اشکال مختلف مجهز خواهد شد. برنامه‌ریزان تیشی ادعا کرده‌اند که پارک جدید چیزی فراتر از یک چشم‌انداز اعجاب‌برانگیز خواهد بود و قرار است یک فضای آبی برای بازی در آن تعبیه شود که در زیر پوشش سبزی زیبا و منابع آبی تازه محصور شده است که این ویژگی خود واکنشی پایدار علیه افزایش دمای هوا در شهر خواهد بود.

بدیهی است که وجود فضای سبز و منابع آبی در یک منطقه به خنک‌سازی قابل توجه محیط پیرامون کمک زیادی می‌کند که در این راستا، مدیران تیشی در نظر دارند از این دو منبع ارزشمند به میزان زیادی در پارک آبی جدید شهر بهره گیرند. جالب است بدانید که در فضای سبز بالای پارک آبی که قرار است به عنوان مکانی برای استراحت و تفریح شهروندان تیشی احداث شود تعداد ۲۰ دستگاه به شکل گل تعبیه شود که آب را به فضای اطراف افشانه کرده و از این طریق به کاهش بیشتر دمای محیط کمک می‌کند.