تدبیر لهستان برای تشویق به دریافت واکسن کرونا

افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه از مراکز فرهنگی و جاذبه‌های والب‌ژیخ، از شهرهای ایالت لاور سایلنشن در جنوب غربی کشور لهستان بازدید کنند.


به گزارش ایمنا، به تدریج جهان به پایان پاندمی غم‌انگیز کرونا نزدیک می‌شود که همین امر مدیران سراسر دنیا را به ارائه ایده‌هایی جهت جبران لطمه‌های ناشی از شیوع این بیماری سوق داده است. گردشگری یکی از صنایعی است که بیش از هر چیز دیگر، زیان‌هایی جبران‌ناپذیر را طی دوران کرونا تجربه کرد با این حال مقامات در شهرهای توریست‌پذیر اینک در تلاشند متفاوت با گذشته، گردشگران را به سمت شهر خود جذب کنند.

وزیر صنعت گردشگری لهستان برای جبران هر چه بیشتر رکود وارد آمده بر این صنعت در نظر دارد بهای بلیط‌های بازدید از مراکز فرهنگی و جاذبه‌های کلانشهر والب‌ژیخ را به طور قابل توجهی کاهش دهد تا از این طریق، به صنعت گردشگری این شهر رونقی دوباره ببخشد البته تنها گردشگرانی مشمول کاهش نرخ بلیط‌ها می‌شوند که دست کم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

البته این اقدام مهم تنها برای جذب گردشگران صورت نمی‌گیرد، بلکه دولت لهستان در نظر دارد از این طریق، مردم شهر را به مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت واکسن کرونا تشویق کند. شهردار والب‌ژیخ در وبسایت شخصی خود ادعا کرده است شهروندانی که برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، علاوه بر امکان بازدید از مراکز فرهنگی و جاذبه‌های شهر با پرداخت تنها ۵۰ درصد کل هزینه، از پاداش‌های دیگری نیز بهره‌مند خواهند شد به عنوان مثال، شهردار اعلام کرده ورزشکارانی که واکسن کرونا دریافت کنند نیز از تخفیف ۵۰ درصدی حضور در باشگاه‌های سراسر شهر بهره‌مند خواهند شد.

جالب است بدانید که مقامات ارشد شهر والب‌ژیخ تا کنون جلسات متعددی برگزار کرده‌اند اما هنوز به توافق نظر در زمینه اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای تمام افراد بالای ۱۸ سال نرسیده‌اند بنابراین شهردار از ایده کاهش هزینه‌ها در رویدادهای مختلف برای تشویق مردم به حضور در مراکز درمانی و دریافت واکسن بهره گرفته است.