امکان بهره‌مندی از کاهش ۳۵ درصدی عوارض در شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: پنجم شهریورماه پایان مهلت بهره‌مندی از کاهش ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز است.


به نقل از ایمنا، محمدهادی هاشم‌پور عنوان کرد: مطابق مصوبه شورای شهر شیراز مبنی بر اعطای تسهیلات تشویقی به پرداخت کنندگان نقدی عوارض ساختمانی با ابلاغ شهردار شیراز و به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز چنانچه مؤدیان عوارض ساختمانی شامل پروانه ساخت و پایان کار نسبت به پرداخت نقدی بدهی خود تا پنج شهریورماه سال جاری اقدام کنند از ۳۵ درصد تسهیلات تشویقی شهرداری شیراز بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مؤدیانی که درخواست صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار ساختمانی یا تمایل به پرداخت همه عوارض ساخت و ساز ملک شأن را دارند، چنانچه تا پنج شهریور نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند می‌توانند از ۳۵ درصد تسهیلات تشویقی بهره مند شوند.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه این کاهش تنها شامل کسانی می‌شود که بدهی خود را به صورت نقدی و یک جا پرداخت کنند، گفت: مهلت بهره‌مندی از کاهش ۳۵ درصدی محدود و غیر قابل تمدید است و این اقدام تنها در راستای اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای رونق ساخت و سازهای شهر شیراز و ارائه تسهیلات لازم در این خصوص و وصول درآمدهای شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۰ است.

وی مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات را عامل افزایش راندمان خدمات شهری دانست و ادامه داد: بی شک این مشارکت می‌تواند شهر را ضمن برخورداری از اقتصادی پویا و پایدار، در مسیر دستیابی به شاخصه‌های توسعه یافتگی و همچنین گسترش زیرساخت‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی یاری کند.