تحقق توسعه روستاهای قرچک با مطالبه گری دهیاری و شورای روستا

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای تابعه شهرستان قرچک بر شناسایی پتانسیل‌های گردشگری و کشاورزی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی در روستاها تاکید کرد. رشد و پویایی روستاها هرگز نباید متوقف شود و مشکلات نیز باید با پیگیری‌های ویژه، برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران ادارات در رابطه با ارتقای سطح خدمات‌رسانی در روستاها، برگزاری کارگروه‌های تخصصی در خصوص موضوعات عمرانی روستاها، راه‌های روستایی، صیانت از بافت روستایی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به نتایج مطلوب منجر شود.

خطیبی با بیان اینکه هر یک از روستاهای سطح شهرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارند که باید آنها را شناسایی و در جهت توسعه و آبادانی استفاده کرد، گفت: اعضای شوراهای روستاها و دهیاری‌ها باید مطالبه‌گر باشند در غیر این صورت توسعه روستایی محقق نمی‌شود. دهیاران وظیفه دارند علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای سرانه‌ها اقدامات مؤثری انجام دهند.

لازم به ذکر است که در این جلسه در خصوص موضوعاتی از قبیل طرح هادی روستاها، نرخ انشعابات روستایی، صدور اسناد مالکیتی، نحوه هزینه‌کرد اعتبارات ارزش افزوده، پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، سامانه پایش تصویری، طرح‌های اقتصادی از جمله گردشگری و مشاغل خانگی و … بحث و تبادل نظر شد.