بازسازی ۱۳۸ اثر تاریخی ایران و جهان در مینی ورلد ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه در راستای تکمیل مجموعه تفریحی و توریستی «مینی‌ورلد» ۱۰ مجسمه باستانی موآیی‌های جزیره ایستر کشور شیلی در این مجموعه ساخته و نصب شد، گفت: این مجسمه‌ها با ارتفاع میانگین سه متر و دارای اسکلت فلزی و رویه بتنی است که از نظر نشان دادن بافت و رنگ خاکستری و سیاه مجسمه‌ها، روی آنها پتینه‌ کاری شده است.

حسین بابایی افزود: با توجه به اهمیت این طرح مهم گردشگری، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل کرده و به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: مهمترین مظهر فرهنگی کشور شیلی، مجسمه های موآیی هایی است که در جزیره ایستر این کشور وجود دارند که در یک دوره کوتاه خلاقیت و فعالیت خرسنگی، کنده کاری شده اند و بر طبق آخرین تحقیقات باستان شناسی، تعداد ۸۸۷ مجسمه سنگی یک شکل و یکپارچه در موزه و در جزیره شناسایی شده است.

به نقل از ایسنا، شهردار ملایر ادامه داد: برخی از موآیی ها دارای کلاه یا تاج های قرمز رنگی هستند که علت آن مشخص نیست اما برخی از باستان شناسان می گویند که این گونه موآیی ها مفهوم آیینی خاصی داشته اند که احتمالاً برای یک طایفه یا یک خانواده بخصوصی مقدس بوده اند که در نمونه ساخته شده توسط شهرداری ملایر نیز یکی از مجسمه ها با کلاه قرمز رنگ ساخته شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ملایر تعداد ۱۰ عدد از مجسمه های جزیره ایستر شیلی را با ارتفاع میانگین سه متر در مجموعه جهان کوچک ملایر ساخته است، گفت: این مجسمه ها دارای اسکلت فلزی و رویه بتنی هستند که به منظور نشان دادن بافت و رنگ خاکستری و سیاه مجسمه ها، روی آنها پتینه کاری شده است. پس از برقراری وضعیت سفید کرونایی و آغاز مسافرت‌ها، شاهد ورود گردشگران پرشماری به این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه نخستین طرح از پارک های مینی ورلد برای نخستین بار در خاورمیانه، در شهر ملایر با ۱۳۸ اثر تاریخی ایران و جهان در حال ساخت است، افزود: در این مدل از پارک ها می توانید تمامی جاذبه های گردشگری در آن کشور یا حتی دیگر کشورهای جهان را مشاهده کنید، از سوی دیگر قطعاً این پروژه عظیم با ارائه جاذبه های گردشگری و خدمات مفرح می تواند در زمینه رونق صنعت توریسم، جذب گردشگر، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه مثمرثمر باشد.

بابایی با بیان اینکه امسال جدا از بودجه های دولتی، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این مجموعه بزرگ اعتبار درنظر گرفته ایم، ادامه داد: ساخت دیوار چین و باغ مشاهیر با نصب سردیس های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه های ایثار و شهادت، برج قابوس، مجسمه های شیلی و آبشار، قراردادشان با پیمانکار بسته شده در حال ساخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر در راستای ساخت المان ها و ابنیه تاریخی مرتبط با تمدن های تاریخی بشری و در راستای ساخت مجموعه جهان کوچک که در آن بیش از ۱۳۸ اثر تاریخی و نمادهای برجسته کشورهای مختلف در آن ساخته می شود، اقدام به ساخت اثر تاریخی اهرام ثلاثه مصر به نام‌های خوفو، خَفرِع و مَنقُرع کرده که هرم خوفو بزرگترین‌شان است و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان به‌ شمار می‌آید.