سامانه AVL ناوگان حمل و نقل موتوری شهرداری سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: سامانه جدید مکان‌یابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل و موتوری شهرداری سمنان به آدرس avl.semnan.ir جهت سهولت ردیابی خودروهای عملیاتی توسط سازمان فاوا شهرداری طراحی و اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، وحید پرویزی اظهار کرد: سامانه مکان یابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل و موتوری شهرداری سمنان (AVL) با بهره گیری از سیستم موقعیت‌یاب GPS به مسئولان این امکان را می‌دهد که علاوه بر ردیابی موقعیت خودرو، مسیر حرکت آن را نیز رصد کنند.

وی افزود: این سامانه امکان مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد و تعمیر و نگهداری هر خودرو را ایجاد می‌کند و علاوه بر این می‌توان بر اساس نیاز، امکانات دیگری را مانند تعیین نقاط بارگیری و زمان تخلیه و میزان بار را به این سامانه افزود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان تصریح کرد: این سامانه توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان طراحی شده و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است و در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: اطلاعات دریافتی در خصوص مختصات جغرافیایی و زمان از یک ماهواره موقعیت یابی مانند GPS توسط آنتن متصل به این دستگاه دریافت شده و پس از پردازش‌های لازم از طریق سامانه انتقال دیتای شرکت‌های همراه به سامانه جدید مکان‌یابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل و موتوری (AVL) ارسال می‌شود.

پرویزی عنوان کرد: سامانه AVL با هدف مدیریت حرکت ناوگان طراحی شده است؛ مدیریت مسیرهای حرکت، پایش سرعت ناوگان و مدیریت مصرف سوخت و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل و موتوری شهرداری سمنان از مهمترین وظایف این سامانه است.