اجرای محله ترمیمی در محله سیس‌آباد مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از انتخاب محله سیس آباد واقع در حاشیه این کلانشهر، به عنوان نخستین الگوی محله ترمیمی، با همراهی و همکاری معتمدان محلی، دستگاه قضایی و شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی در این باره گفت: در راستای استفاده از روش‌های جدید نظیر عدالت ترمیمی در رفع برخی معضلات شهری با همراهی حوزه حقوقی شهرداری، دستگاه قضائی استان و کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، دبیرخانه‌ای با عنوان دبیرخانه شهر ترمیمی به عنوان یک واحد مستقل در حوزه معاونت خدمات شهری شکل گرفت و ذیل این دبیرخانه تاکنون، ۱۴ کارگروه تخصصی به صورت داوطلبانه نظیر پلیس ترمیمی، وکیل، مدارس، محله، خانواده ترمیمی و… تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: در این دبیرخانه پس از برگزاری جلسات مختلف در کارگروه‌های تخصصی، مقرر گردید یکی از محلات شهر مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شود و کلیه موضوعات شهر ترمیمی به صورت الگو در آن اجرایی گردد. پس از بررسی‌های مختلف محله سیس آباد در حاشیه شهر مشهد به عنوان محله پایلوت انتخاب شد.

وی تأکید کرد: در ادامه با همراهی تعدادی از معتمدین محلی و دستگاه قضائی طی روزهای گذشته، شورای حل اختلاف محله سیس‌آباد با حضور افراد معتمد و سرشناس این محله شکل گرفت و هدف اصلی آن، حل بسیاری از مشکلات شهروندان در این محله به صورت کدخدامنشی و به منظور جلوگیری از ارجاع بسیاری از مشکلات به حوزه‌های قضائی است.

یعقوبی ادامه داد: در همین مدت کوتاه، درخواست‌های مختلفی توسط مردم این محله مطرح شده، از جمله تبدیل زمینی که با داشتن مالک خصوصی، رها بوده و مشکلات بهداشتی و اجتماعی ایجاد کرده به فضای سبز، بهبود وضعیت آرامستان قدیمی در محدوده رسالت ۸۳ با کاشت درخت، ایجاد روز بازار در محله و… است. یکی از موارد در حال پیگیری نیز موضوع احداث کانال جمع آوری آب‌های سطحی و مسدود کردن خروجی‌های غیر مجاز به داخل معبر شهری است که با مخالفت برخی از شهروندان مواجه شده بود، اما با ورود معتمدین محلی مقرر شد؛ همراهی سایر شهروندان نیز صورت بگیرد و این پروژه، سریعاً اجرا شود.