پروژه شهر هوشمند بوشهر در فاز دوم

محقق و مدیر کسب و کار شرکت AIT اتریش گفت: شهر هوشمند سعی می‌کند از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های جدید در آن شهر استفاده کند و از شهروندان بخواهد آن شهر را به شکلی که دوست دارند در آن زندگی کنند پیشرفت دهند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، غزال اطمینان، محقق و مدیر کسب و کار شرکت AIT اتریش در وبینار مهارت‌های کسب‌وکار دیجیتالی جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به مبحث هوشمندسازی شهرها گفت: کووید۱۹ باعث شده کسب و کارها در کل شهرها متفاوت باشد و یکی از اتفاقاتی که در وین (پایتخت کشور اتریش) رخ داد اینکه بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کارها نمی‌توانستند کار خود را به شکل روتین و روزمره انجام دهند.

وی ادامه داد: کرونا باعث تقویت کسب و کار دیجیتال شده تا شاغلان آن بتوانند در این شرایط کار خود را به شکل بهتر و تاثیرگذارتری انجام دهند. برای نمونه رستوران ها تا پیش از این غذای خود را خارج از رستوران ارائه نمی دادند اما با شیوع کرونا به دنبال راه هایی برای حمل و نقل و ارسال غذا بودند.

محقق و مدیر کسب و کار شرکت AIT اتریش عنوان کرد: شهر هوشمند بوشهر از پروژه هایی است که در ایران آغاز و بخشی از آن انجام شده است. تا اینجای کار توانسته‌ایم نقاط قوت و ضعف و اتفاقاتی که رخ می‌دهد را با کمک دانشجویان و افراد صاحب‌نظر به دست بیاوریم. در حال حاضر فاز دوم طرح در جریان است.

اطمینان خاطرنشان کرد: شهرهای هوشمند، کسب و کارهای جدید را وارد شهر می کنند. تولید شغل های جدید و توسعه شهر برای بهبود و پیشرفته‌تر شدن و اینکه در عین حال شهروندان کارها را به شکل راحت‌تر و بهتری انجام دهند.

وی افزود: شهر هوشمند سعی می‌کند از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های جدید در آن شهر استفاده کند و از شهروندان بخواهد آن شهر را به شکلی که دوست دارند در آن زندگی کنند پیشرفت دهند.

مدیر کسب و کار شرکت AIT اتریش با اشاره به برگزاری دو کارگاه خوب در بوشهر گفت: یکی از مواردی که همه راجع به آن صحبت می‌کردند وجود پیش پارک‌ها و اینکه چطور قسمت‌های مختلف یک شهر بهبود پیدا کند و چطور مردم راحت‌تر به وسیله یک کارت شهروندی به موارد مختلف شهر و خدمات دسترسی داشته باشند.

این محقق عنوان کرد: اوایل که مفهوم شهرهای هوشمند مطرح شد بسیاری از افراد سعی می‌کردند در مقابل آن جبهه بگیرند در حالی که امروز می‌بینند تولید در حوزه اشتغال بسیار بالاتر از آن است که مردم تصور می‌کردند.

وبینار فناوری، کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار دیجیتالی به همّت جهاد دانشگاهی استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، مرکز نوآوری و شکوفایی و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برگزار شد؛ این وبینار با حضور دکتر حبیب الله اصغری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی؛ مهندس علی سملیان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر؛ دکتر سید غلامرضا زین‌العابدین، مدیر هوشمندسازی مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و مهندس غزال اطمینان، محقق و مدیر کسب‌وکار شرکت AIT اتریش برگزار شد.