مرکز فناوری شهر هوشمند در شمال تهران وارد فاز اجرایی شد

مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند با هدف بسترسازی برای کاربردی کردن نوآوری و فناوری در منطقه یک و شناسایی نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه، در موزه پروفسور حسابی وارد فاز اجرایی شد.


به نقل از مهر، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک اظهار داشت: موزه پروفسور حسابی به عنوان یکی از مراکز شمال تهران در حال تبدیل شدن به مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند است که عملیات اجرایی آن به منظور فراهم نمودن بستر لازم جهت فعالیت استارتاپ ها، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: عملیات بازسازی، تعمیر و تجهیز طبقه چهارم این موزه شامل کفسازی، نصب شیشه‌های سکوریت، تأسیسات و تجهیزات برقی و همچنین افزایش دو دستگاه آسانسور به منظور جابجایی موزه موجود از طبقه سوم به چهارم و جایگزینی استارتاپ ها، در طبقه سوم در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه یک قرار گرفته است.

موسوی افزود: به منظور تقویت ایمنی در ساختمان موزه، اجرای عملیات تجهیز موزه، کتابخانه و سایر طبقات موجود در ساختمان ضلع شرقی جهت اعلام و اطفای حریق و مانیتورینگ مجموعه با استفاده از دوربین‌های مداربسته در محوطه داخلی و خارجی نیز در دست انجام است.

شهردار منطقه یک عنوان کرد: سیستم پیش بینی شده جهت کتابخانه مجموعه با توجه به ارزش تاریخی آن سیستم پیشرفته اعلام و اطفای حریق آن اتوماتیک خواهد بود.


موسوی خاطر نشان کرد: مرکز نوآوری شهرداری منطقه یک، بستر مناسبی برای استفاده از مجموعه‌های نوآور و خلاق در جهت هوشمندسازی فرآیندها و ابزارهای موجود برای رفع مشکلات و معضلات شهری خواهد بود تا با حمایت از شکل‌گیری ایده‌های نو، شاهد ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تری به شهروندان باشیم.