پارکینگ هوشمند مجد در مشهد رونمایی شد

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک 1000 خودرو به دست رییس جمهور افتتاح و 601 تاکسی، مینی بوس و اتوبوس جدید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم گفت: پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک1100 خودرو امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. پروژه پارکینگ مجد در محدوده منطقه ۲ شهرداری مشهد، حدفاصل چهارراه شهید کریمی و چهارراه مجد با ۳۳۰ متر طول و ۳۵ متر عرض در3 طبقه احداث شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه پارکینگ مجد از ۲ ورودی و خروجی مجزا، ۸ دستگاه پله و ۲ دستگاه آسانسور برای ورود و خروج شهروندان از سطح خیابان برخوردارد است، اظهارکرد: این پروژه با توجه به موقعیت مکانی در مسیر حرم مطهر و بازارهای اطراف، مناسب ترین پارکینگ در منطقه خواهد بود. این پارکینگ که در۳ طبقه زیر سطح زمین با حدود ۳۳ هزار متر مربع احداث شده از ظرفیت پارک بیش از 1100 خودرو برخورداراست.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پارکینگ هوشمند دارای تجهیزات اطفاء حریق، فن های تخلیه دود و آسانسور است که فردا به بهره برداری خواهد رسید. پارکینگ مجد با توجه به تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری که در آن بکار گرفته شده است یکی از پارکینگ های هوشمند شهر مشهد است.

کاظمی در ادامه افزود: همچنین در کنار افتتاح پارکینگ هوشمند مجد با حضور رییس جمهور از 31 دستگاه اتوبوس،170 دستگاه مینی بوس و 492دستگاه تاکسی نوسازی شده نیز رونمایی شد. برای خرید 31دستگاه اتوبوس 93 میلیارد تومان و برای خرید مینی بوس ها 114میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است. برای نوسازی هر دستگاه تاکسی نیز 70میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که 14درصد از 18 درصد کارمزد این تسهیلات را شهرداری مشهد پرداخت می کند.

گفتنی است همچنین در این مراسم چهارصد دستگاه دوچرخه اشتراکی با اعتبار 5 میلیارد تومان نیز رونمایی شد.