راهکارهای ارتقای کیفیت و کمیت فضای سبز تبریز

رئیس و عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری دیدار و بر ارتقای کیفیت و کمیت فضای سبز تبریز تأکید کردند.

به نقل از امور ارتباطات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز، پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری در توسعه و ارتقای سطح کیفی زندگی در شهرها، عنوان کرد: شهرهایی با فضای سبز استاندارد به‌طور یقین در تأمین آرامش و آسایش جسمی و روانی شهروندان تأثیر بسزایی دارند و بر همین اساس، باید تلاش کنیم تا علاوه بر حفظ فضاهای سبز موجود، در توسعه و ایجاد فضاهای جدید نیز موفق عمل کنیم.

احد صادقی، نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا نیز در این بازدید گفت: نشانه‌های این اقدامات و برنامه‌ها در سطح شهر مشهود است و امیدواریم با تداوم این برنامه‌ها و تدوین و اجرای برنامه‌های جدید، بیش از پیش شاهد ارتقای کیفیت و کمیت فضاهای سبز تبریز باشیم.

در این دیدار داریوش نوین، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز با تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه فضای سبز شهری، اظهار کرد: تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در وهله اول بر حفظ و نگهداری فضاهای سبز موجود و در مرتبه دوم بر گسترش و توسعه فضاهای جدید متمرکز شده است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از انواع روش‌ها و امکانات برای تحقق این اولویت‌ها در دستور کار قرار دارد و در کنار آن، عوامل زحمتکش فضای سبز تبریز در این زمینه از هرگونه تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر بهره‌گیری از روش‌های نوین و مؤثر در اداره امور مربوط به فضای سبز شهری تأکید کرد و گفت: در همه امور مربوط به فضای سبز، از آبیاری تا تقویت خاک و ایجاد بستر مناسب برای کاشت گل و گیاه، سعی داریم از روش‌های مؤثر و جدید استفاده کنیم.