تهران در رتبه‌بندی شهرهای نوآور دنیا بالاتر از برلین و استانبول قرار دارد

ستاری درباره آخرین وضعیت رتبه بندی علمی تهران در بین پایتخت‌های جهان توضیح داد

به نقل از شهر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شورای معاونان با علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره همکاری شهرداری تهران با شرکت‌های استارتاپی، گفت: زمینه‌های متعدد همکاری در این حوزه از دوره‌های قبل وجود داشت اما در این دوره نیازمند نگاه جدید هستیم که خوشبختانه شهردار تهران در این خصوص، نگاهی گسترده به مسائل و مشکلات شهر تهران دارد.

سورنا ستاری درباره تهران هوشمند گفت: توسعه مراکز نوآوری ،کارخانه جات نوآوری و توسعه پهنه‌های آن مستلزم داشتن یک شهر هوشمند است تا بتوانیم تهران را به سوی شهری نوآوری و هوشمند حرکت دهیم و باید اعلام کنم خوشبختانه تهران در رتبه‌بندی شهرهای نو آور جهان، امسال دو رتبه بالاتر از سال گذشته است و در پله ۴۱ام و بالاتر از شهرهای برلین، بارسلون و استانبول قرار گرفت.

معاون علمی و فن آوری ریاست جمهور با تاکید بر این نکته که در این دوره باید در این دوره باید نوآوری را در شهرتوسعه دهیم تا شهرداری تهران به عنوان ناظر بر شرکت‌های نوآور باشد تصریح کرد: این شرکت ها باید با ورود به مسائل شهر از پتانسیل‌های موجود خود برای حل مشکلات استفاده کنند.

ستاری در ادامه عنوان کرد: بخش عمده فعالیت‌های ما در بخش تکنولوژی است و در شهر تهران چند پروژه خاص مثل بومی‌سازی واگن‌های مترو را از قبل داشتیم که اکنون ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده  و قرار است در این دوره یک قرار داد بزرگ با یک مجموعه داخلی برای تهیه واگن از محل شرکت‌های دانش بنیان بسته شود.

او افزود: برقی سازی شهر یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران است،که از جمله آن می توان  اتوبوس‌های برقی، موتور سیکلت برقی، تاکسی‌های برقی و هیبریدی اشاره کرد که در حال حاضر در معاونت علمی کار شده ‌اند که نمونه‌های آن برای تست آماده است.