کاهش مصرف ۳.۲ درصدی آب تهران در سال گذشته

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران از کاهش مصرف ۳.۲ درصدی در مصرف آب تهران در سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش مصرف با کمک مردم و با وجود افزایش دمای هوا و شیوع ویروس کرونا رخ داد.

به نقل از مهر، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران که به تشریح آخرین وضعیت مدیریت آب و فاضلاب تهران پرداخت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آب تهران اظهار کرد: سال آبی گذشته سال آبی سختی در استان و کشور بود و خشکسالی در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، و در تهران ۳۷ درصد کاهش نزولات آسمانی و ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش آورده داشته‌ایم به همین دلیل از بهمن ماه سال گذشته کمیته‌های تنش آب تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش دمای هوا و شیوع کرونا برای اولین بار با کمک مردم نه تنها افزایش مصرف نداشتیم که ۳.۵ درصد کاهش را تجربه کردیم. مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر ۱۰ درصد کاهش مصرف به صرفه جویی حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب می رسیم که وضعیت صرفه جویی معنی داری در آب شرب تهران است.

وی در ادامه افزود: کیفیت آب تهران به گواه تمامی دستگاه‌های ناظر بسیار بالاست و هیچ نقطه‌ای از تهران مشکل کیفیت آب را نداریم. بختیاری در ادامه تاکید کرد: در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل پاریس ویروس کرونا در پساب مشاهده شد اما به گواه دستگاه‌های ناظر کوچک‌ترین نشانی از این ویروس در آب تهران نداشتیم.

وی درباره کیفیت آب تهران نیز گفت: به آب تهران بالاترین استاندارد کلر استفاده می‌شود و بر اساس نرم ۲.۵ درصدی افزایش جمعیت ما در تأمین آب تهران مشکلی ندارد.