مخالفت شورا با ایجاد سامانه جدید برای ارتباط شهروندان و شهرداری

اعضای شورای شهر با «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» مخالفت کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، لایحه «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» در جلسه علنی شورای شهر بررسی شد.

در ادامه ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر در توضیح این طرح گفت: طرح ایجاد سمانه درخواست نظارت به کمیسیون حقوقی ارجاع شد و نظر کمیسیون این است که تقویت دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ موجود به جای ایجاد سامانه جدید انجام شود.

وی افزود: بر همین اساس ما این طرح را رد کردیم و به نظر ما نیازی به سامانه جدید نیست. در ادامه افشین حبیب زاده عضو شورای شهر گفت: این موضوع مربوط به سال ۹۷ است و از اینکه بعد از این همه مدت به صحن آمده است.

وی افزود: این دو سامانه تحت مدیریت شهرداری در حال فعالیت هستند و قطعاً نوع نظارت شهرداری با شورای شهر متفاوت است. پیش بینی ما این است که سامانه جدید به طور مستقیم زیر نظر شورا باشد و مردم بتوانند مشکلات خود را در آن در میان بگذارند.

حبیب زاده عنوان کرد: اگرچه که مدت زیادی از این طرح می‌گذرد و حتی در طرح نیز آمده که حداکثر ۶ ماه پس از ارائه در صحن بررسی شود، اما تقاضای موافقت با آن را دارم.

در ادامه بهاره آروین نیز در موافقت با این طرح گفت: نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در شورا و شهرداری متفاوت است اما می‌توانیم همان گردش کار سامانه‌های موجود را در دستور کار بیاوریم و قبلاً هم قرار بود یک سامانه گزارشگر تخلف راه اندازی شود و در آنجا حمایت از گزارشگران تخلف دقیقاً مربوط به کار شورا است.

وی افزود: در نهایت می‌توان به جای ایجاد سامانه جدید می‌توان همین بستر کار را در دستورکار شورا قرار دهیم.

در ادامه مسعود حمزه‌ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: این دو سامانه ماهیتاً متفاوت هستند. سامانه ۱۳۷ دنباله اجرایی دارد و در سال ۹۹، ۱ میلیون ۷۶۸ هزار تماس در این سامانه داشتیم. در سال ۹۹، ۱۴۵ هزار و ۹۰۰ تماس در سامانه ۱۸۸۸ داشتیم که تک تک آنها نیز پیگیری شد. پیرو ابلاغ کمیسیون مربوطه در زمینه ارتقا این سامانه‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام دادیم.

حمزه‌ای عنوان کرد: هدف سامانه ۱۸۸۸ نیز ارتقا سلامت سازمانی و مشارکت معنادار شهروندان است. این دو سامانه ماهیتاً متفاوت هستند و ما هر دو هفته یک بار در جلسه شهرداران مناطق گزارش آنها را ارائه می‌دهیم و چگونه می‌توان که این دو سامانه را از بدنه شهرداری حذف کرد.