توسعه خانه‌های ورزشی روستایی زنجان ضروری است

علی خلیلی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های ورزشی استان که با حضور وزیر ورزش و جوانان به میزبانی شهرستان سلطانیه برگزار شد، با اشاره به افتتاح خانه جوان استان، اظهار کرد: این پروژه سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد که برای احداث آن ۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نزدیک به ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

وی با اشاره به افتتاح سالن شمشیربازی بعثت و سالن تیراندازی، یادآور شد: سالن شمشیربازی استان در سال ۹۸ و سالن تیراندازی نیز در سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد که اعتبار این دو پروژه نیز ۱۲ میلیارد ریال است. این پروژه در مدت زمان کوتاه و با کیفیت خوب و طراحی عالی احداث شده است و یکی از زیباترین سالن‌های چندمنظوره ورزشی استان به‌شمار می‌رود.

خلیلی با اشاره به اینکه امروز آنچه در تضمین سلامت، نشاط جامعه و نیز پیشگیری از انواع بیماری‌ها و معضلات اجتماعی نقش موثری دارد، ورزش است، اظهار کرد: با توجه به این کارکردهای مهم، توقع ویژه برای توسعه فضاهای ورزشی و امکانات فرهنگی و ورزشی داریم.خیرین نیز باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

خلیلی با اشاره به افتتاح مجموعه سوارکاری کالسکه طلایی در زنجان، اضافه کرد: این باشگاه یکی از زیباترین باشگاه‌های سوارکاری در سطح کشور است که از همه استانداردهای لازم برخوردار بوده و با کیفت بالا احداث شده و هزینه احداث آن نیز ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی است.

این مسئول، گریزی به موضوع ورزش‌های روستایی نیز زد و توجه به این حوزه را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش و شادابی در روستاها، افتتاح خانه‌های ورزش روستایی در دستور کار قرار دارد.