خانه دیجیتالی شهروندان رم افتتاح می‌شود

مردم ساکن در رم، پایتخت ایتالیا، به زودی از خدمات کاملاً دیجیتالی بهره‌مند می‌شوند؛ این اقدام در راستای تامین آسایش بیشتر شهروندان پایتخت صورت خواهد گرفت.

 

به نقل از ایمنا، شهروندان رم در یکم ماه آوریل از خواندن خبر دیجیتالی شدن زندگی خود، در وب‌سایت شهر شگفت زده شدند. مقامات رسمی دسترسی تمام مردم رم به اطلاعات روزانه در خصوص شکایات، نیازها و نرم‌افزارهای خود از طریق انواع وسایل الکترونیکی را امکان‌پذیر دانسته‌اند. این کار حاکی از تعهدات دولت ایتالیا به ایجاد شهرهای هوشمند، حتی در دورانی بحرانی نظیر گسترش ویروس کرونا است. دسترسی به تمام خدمات دیجیتالی شخصی‌ شده برای ساکنان پایتخت ایتالیا به زودی حتی بدون ترک کردن منزل و حضور در محل کار، امکان‌پذیر خواهد بود.

 پروژه دیجیتالی شدن خدمات شهری رم که "خانه دیجیتالی شهروندان رم" نام گرفته است، به طور ویژه‌ای توسط کارمندان پایتخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از اجرا، اتلاف وقت و کاغذبازی مرسوم اداری را به حداقل خواهد رساند. مقامات صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی مسئولیت پرداخت تمام هزینه برای اجرای پروژه فوق را بر عهده گرفته و مدعی شده‌اند تا پایان پیاده‌سازی کامل آن، مدیران رم را تحت حمایت خود قرار خواهند داد.

شهردار رم نیز تصمیم گرفته پروژه خانه دیجیتالی شهروندان رم را همزمان با برنامه مدیریت ارتباط با شهروندان که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است اجرا کند. در واقع از نظر وی اجرای هر یک از این برنامه‌ها بدون دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود و با ناکامی مواجه می‌شود.

جالب است بدانید که هدف از برنامه مدیریت ارتباط با شهروندان حمایت از کارکنانی است که خدمات را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند و به طور مداوم در ارتباط با آن‌ها هستند تا به مشکلاتشان رسیدگی کنند. در واقع، این برنامه امکان بهبود کیفیت ارائه خدمات را برای کارمندان دولت از طریق کانال‌های متعدد فراهم می‌آورد.