شیوه نامه اجرایی پویش ملی تجلیل از خادمین شهر ابلاغ شد

به منظور قدردانی از تلاش شبانه‌روزی و زحمات خادمین بی ادعای شهرها در بخش‌های گوناگون، اعم از؛ مدیریت پسماند، آرامستان، آتش‌نشانی و ... که در شرایط سخت شیوع کرونا نقش بسزایی در حفاظت و حراست از بهداشت عمومی، ایمنی شهری و ارایه خدمت به شهروندان داشته‌اند، در آستانه هفته شهرداری و دهیاری، شیوه نامه اجرایی پویش ملی تجلیل از خادمین شهر از سوی دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اهداف این پویش عبارتست از: ارج نهادن به فرهنگ کار و تلاش و تکریم شخصیت خادمین‌شهر به عنوان حافظان ایمنی، سلامت، بهداشت عمومی و ارایه خدمت به شهروندان.

فرهنگ‌سازی و ارتقای سرمایه اجتماعی مدیریت شهری با مشارکت شهروندان و گروه‌های هدف، افزایش مشارکت شهروندان در برنامه‌های تعاملی، قدردانی از زحمات و پشتیبانی‌های خانواده محترم خادمین‌شهر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر در تکریم حافظان ایمنی، سلامت و بهداشت عمومی شهرها؛ دیگر اهداف پویش ملی تجلیل از خادمین شهر است. این پویش ملی به مناسبت گرامی‌داشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سراسر کشور و طی دو مرحله برگزار خواهد شد.

در مرحله اول؛ به صورت همزمان در کلیه شهرهای کشور از کلیه خادمین شهر با حضور معتمدین محلی، مسئولین شهرستان، اعضای شورای اسلامی و مدیران، در حین انجام فعالیت بصورت‌عمومی با اهدای هدیه و لوح‌تقدیر قدردانی خواهد شد.

در مرحله دوم؛ بر اساس ارزیابی صورت پذیرفته توسط حوزه‌های تخصصی شهرداری‌ها و نظارت شهروندی از طریق تماس با مرکز 137 و یا مراجعه به پرتال شهرداری‌ها، در شهرهایی که فاقد منطقه‌بندی هستند از هر شهرداری یک نفر در هر زمینه‌ خدمت (آتش‌نشانی، مدیریت پسماند، آرامستان، فضای سبز، حمل و نقل و ...) و در شهرهایی که منطقه‌بندی شده‌اند از هر منطقه شهرداری، یک نفر در هر زمینه‌ی خدمت به عنوان "خادم نمونه شهر" انتخاب و به دبیرخانه استانی پویش معرفی خواهند شد.

فرایند اجرایی پویش، شاخص های ارزیابی تخصصی، برنامه‌های پویش برای اجرا در هفته شهرداری ها و دهیاری‌ها و زمان‌بندی و مراحل اجرای پویش؛ در این شیوه نامه تشریح شده است.