چهارمین المپیاد علمی دهیاران امروز برگزار می شود

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور با حضور نفرات برتر ششمین آزمون مکاتبه ای دهیاران همزمان با چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۰ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، اسماعیل زیارتی نصرآبادی با بیان خبر فوق گفت: برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور در سال گذشته در دستور کار مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی قرار گرفت ولی به دلیل شیوع و تشدید بیماری کرونا زمان آن به تعویق افتاد.

وی افزود: برگزاری ششمین آموزش مکاتبه ای دهیاران در سالهای 1397 و 1398 در دستور کار مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی قرار گرفت و طی این روش آموزش که به شکل خود آموز انجام شد، فراگیران در محدوده زمانی و مکانی معین و سرفصل های تعیین شده به همراه دستورالعمل و راهنمای لازم اقدام به مطالعه نموده و در پایان آزمون نهایی با نظارت مرکز انجام شد.

وی اضافه کرد: عناوین و سرفصل‌های ششمین دوره آموزش مکاتبه ای دهیاران کشور شامل: قوانین و مقررات دهیاری ها، اقتصاد روستایی، گردشگری روستایی، قوانین و مقررات مالی دهیاری و شوراها، اصول و مبانی بهداشت روستایی، ضوابط و مقررات فنی و عمرانی، مدیریت بحران بوده است که همین عناوین منبع آزمون چهارمین المپیاد دهیاران کشور خواهد بود.

زیارتی نصرآبادی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا و تاکید کارگروه راهبری آموزش و توانمندسازی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، این المپیاد به صورت غیرحضوری با شرکت 230 نفر از دهیاران برتر ششمین آزمون مکاتبه ای دهیاران با بهره گیری از ظرفیت سامانه آموزش مجازی کارکنان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار می شود.