شدت حرارت آتش سوزی جنگلی ترکیه؛ چهار برابر بیش از رکورد ثبت شده

داده های ماهواره ای نشان می دهد که شدت حرارت آتش سوزی های جنگلی در ترکیه چهار برابر بیش از رکورد ثبت شده در این کشور است.

به نقل از ایسنا، حرارت ناشی از آتش سوزی های جنگلی اخیر که مناطقی از ترکیه را در بر گرفته بیش از رکورد ثبت شده تاکنون بوده است. گزارش ها حاکیست تاکنون دستکم چهار تن در مناطق گردشگری آنتالیا و موگلا بر اثر وقوع حریق جان خود را از دست داده و هزاران نفر از گردشگران مجبور به ترک محل اسکان خود شده اند.

شرایط آب و هوایی در مناطق درگیر آتش سوزی در سراسر کشور ترکیه، بسیار خشک بوده است. همچنین رکورد دمای هوای ترکیه پس از ۶۰ سال و با ثبت دمای ۴۹.۱ درجه سانتیگراد در جزیره "ابن عمر" (یا به اختصار جزیره نام شهری است در جنوب شرق ترکیه) شکسته شد.

پس از موج گرمای مرگبار در آمریکا، وقوع سیلاب در اروپا و چین و نیز وقوع آتش سوزی در منطقه سیبری، مشاهده صحنه هایی از وقوع حریق فاجعه بار در ترکیه، نگرانی ها را در مورد تشدید حوادث آب و هوایی در جهان بیشتر کرده است.

رسانه های محلی تصاویری از اقامتگاه های دریای اژه منتشر کرده اند که در میان تپه ها، جنگل ها و زمین های کشاورزی گرفتار در آتش احاطه شده اند. در شهر بدروم واقع در استان موگلا، ۸۰ هکتار زمین با وجود تلاش آتش نشانان در میان آتش سوخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، وقوع آتش سوزی جنگلی در فصل تابستان در ترکیه متداول است اما شدت و وسعتِ آتش سوزی اخیر استثنایی بوده است.