دستورالعمل تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری ها در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: در راستای اجرای آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور و براساس مصوبه اسفند ماه ۱۳۹۹ شورای عالی کار، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری ها در سال ۱۴۰۰ جاری به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، علی قربانی ضمن اعلام این خبر عنوان نمود: به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری ها و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی در 15 ماده و چهار تبصره به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ که براساس آن حداقل مزد روزانه این عزیزان، از ابتدای سال 885 هزار و 165 ریال تعیین شده‌است.

بهره‌مندی مسئولین امور مالی و فنی دهیاری ها از فوق‌العاده شغل براساس تعداد دهیاری و مدرک تحصیلی از دیگر موضوعات درج شده در این دستورالعمل است که قربانی به آن اشاره نمود.

وی همچنین عنوان نمود: افرادی که از سال 82 به بعد با هر عنوان در دهیاری سابقه کار داشته ‏اند،‌از پایه سنواتی طبق مصوبات سالیانه شورای عالی‏ کار، در همان سال، بهره ‏مند می‌شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه مصوبات شورای عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عایله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار،‌ ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست.

قربانی ادامه داد: کمک هزینه اقلام مصرفی در سال جاری 6 میلیون ریال و کمک هزینه مسکن 3 میلیون ریال می‌باشد که در صورت ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن، نرخ جدید ملاک عمل خواهد بود.

وی همچنین افزود: دهیاری‌ها می‌توانند متناسب با درآمد دهیاری، پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالانه و رعایت قوانین و مقررات به مسئولین امورمالی و فنی، تا 50درصد حداقل حقوق را به‌عنوان «فوق‌العاده کارآیی» حداکثر دو بار در سال پرداخت نمایند.

وی اضافه کرد: پاداش آموزش نیز به عزیزانی که گواهی آموزشی دوره‌های مورد تأیید مرکز مطالعاتِ برنامه‌ریزی شهری و روستایی را اخذ نموده باشند، محاسبه و پرداخت می‌شود.