عملکرد شهرداری تهران در حوزه موتورسیکلت‌های برقی صفر است

معاون وزیر کشور گفت: در سال گذشته برای شهرداری تهران ۴۰ هزار موتورسیکلت برقی تأمین اعتبار شده بود که متأسفانه شهرداری هیچ اقدامی در این راستا نکرد و عملکردش در این حوزه صفر است.

مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دولت برای فرهنگ سازی در حوزه استفاده از موتورهای برقی اظهار داشت: در این راستا جلساتی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته‌ایم و قرارمان بر این است که نه تنها در خصوص موتورهای برقی، بلکه برای جا انداختن فرهنگ اتوبوس‌های برقی هم گام برداریم.

معاون وزیر کشور گفت: با شهرداری تهران صحبت کرده‌ایم و قرار شد در پارت اول اتوبوس‌های برقی را تحویل بگیریم و ان‌شاءالله فرهنگ استفاده از موتور و اتوبوس برقی را ابتدا در تهران و سپس در کشور جا بیندازیم.

جمالی نژاد گفت: درست است که اولویت ما اتوبوس‌های برقی است اما به جد پیگیر هستیم و فکر می‌کنیم در همین دولت بتوانیم اتفاقات خوبی را در بحث موتورسیکلت‌های برقی رقم بزنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وام موتورسیکلت‌های برقی هنوز همان سه میلیون تومان است، تصریح کرد: وامی که دولت در قالب تبصره ۱۸ برای خرید این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته بود در ابتدا سه میلیون بود اما الان به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سال گذشته برای شهرداری تهران ۴۰ هزار موتورسیکلت برقی تأمین اعتبار شده بود که متأسفانه شهرداری هیچ اقدامی در این راستا نکرده بود.

وی تأکید کرد: همان طور که گفتم شهرداری تهران هیچ عملکردی در این حوزه نداشته و می‌توان گفت که عملکرد این مجموعه صفر است و عملاً از این فرصتی که در اختیارشان قرار داده شد، هیچ استفاده‌ای نکردند.

جمالی نژاد در پایان گفت: البته به جز شهرداری مشهد، سایر شهرداری‌ها هم در این حوزه عملکرد مثبتی نداشتند و تنها شهرداری مشهد بود که اقدامات خوبی در راستای استفاده از موتورهای برقی داشته است.