دومین نمایشگاه بین‌المللی مجازی شهر هوشمند Smart City Expo 2020

دومین نمایشگاه بین‌المللی مجازی شهر هوشمند Smart City Expo 2020 با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و نهادهای مرتبط از جمله حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه کار خود را از 9 آذر ماه آغاز کرده است و تا امروز با هدف آشنایی با نوآوری‌های روز دنیا در حوزه شهر هوشمند در حال برگزاری است و فرصت مناسبی برای ارائه تولیدات و خدمات ارائه شده توسط فعالان این حوزه است.

بهبود کیفیت زندگی شهری و روستایی، توسعه بازار شهر هوشمند، ارائه آخرین دستاوردهای فناوری روز در حوزه شهرهای هوشمند، آشنایی با مفاهیم جدید در سازه، طراحی و شهر هوشمند، برقراری ارتباط بیشتر بین نهادهای علمی و اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه شهر هوشمند، بررسی مشکلات ساخت و سازهای کشور و ارائه راهکارهای علمی، بررسی مسئله انرژی و آب و ارائه راه حل های مناسب در جهت توسعه عمرانی و شهری و غیره از دیگر اهداف تعریف شده برای این نمایشگاه است. نمایشگاه مجازی شهر هوشمند دستاوردهای ملی و بین‌المللی این حوزه فناورانه را به اشتراک می‌گذارد و فضایی برای ارتباط بین فعالان این حوزه فراهم می‌کند.

صنعت نمایشگاهی کشور به عنوان ویترین و ابزار معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید از این ظرفیت به نفع توسعه صادرات، تبادل فناوری و دانش روز بهره برد. در شرایط تحریم، نقش نمایشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نمود می‌کند.

نمایشگاه‌های آنلاین می‌توانند بهترین انتخاب برای ورود به بازارهای داخلی و بین‌المللی برای شرکت‌های نوپایی باشد که قصد دارند محصولات، خدمات و توانمندی‌های خود را ارائه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.