بانک اطلاعات تجهیزات پیشگیرانه بحران شیراز به‌روز می شود

به نقل از ایسنا، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز بر ضرورت استفاده از علم روز و به هنگام در زمینه پیش بینی حوادث طبیعی، ارتقا سطح آمادگی سازمان‌های تاثیر گذار اجرائی شهرستان و نیز آگاهی رسانی علمی و شایسته به مردم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فرمانداری شیراز، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه مطالعه میزان خطرپذیری مناطق باید به هنگام باشد، دستگاه‌ها و نهادهای متولی بحران را مکلف دانست نسبت به تهیه بانک اطلاعات کلیه تجهیزات پیشگیرانه و کنترل بحران مجموعه خود اقدام کرده و یک نسخه از آنرا برای مدیریت به هنگام بحران‌های مختلف، در اختیار ستاد مدیریت شهرستان شیراز قرار دهند.

فرماندار شیراز به اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی با هدف خدمات رسانی در شرایط اضطراری اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی و هلال احمر نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل زمستانه اقدام کرده و بخشداران تابعه ضمن ابلاغ دستورالعمل به دهیاران نسبت به لایروبی مسیل ها و دهانه پل های مناطق روستایی اقدام و روند کار را به فرمانداری گزارش کنند.

فرماندار شیراز بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از دستگاه‌های اجرائی و متولی بحران سیل ظرف مدت یک هفته تاکید و خاطرنشان کرد: در این کمیته برای مناطق شهری از قبیل سلطان آباد، کرونی، محله سعدی و ... که استعداد خطرپذیری بالاتری در مواجهه با سیل دارند، به طور خاص پیش بینی، برنامه ریزی و تقسیم کار انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز ضمن اشاره به دستورالعمل مدیریت بحران کشور در خصوص اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه دستگاه‌ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی و تاکید بر مفاد آن، خواستار اقدامات فوری و برنامه ریزی شده اعضای شورا حسب وظایف معین شده شد. وی ضمن قدردانی از اقدامات دوایر و دستگاه‌های مختلف عضو شورای مدیریت بحران طی سال گذشته، با استناد به گزارش هواشناسی، خواستار آمادگی کامل دوایر مختلف برای ماه‌های آینده شد.