خیابان‌های یزد در انتظار اسکوترهای برقی

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: اسکوترهای برقی در برخی از محدوده‌های شهر به زودی شروع به کار خواهند کرد که این اقدام اتفاقات خوبی را برای شهر به همراه خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قمی در یک گفت‌وگوی برخط با بیان این که در کشور ما حوزه حمل و نقل عمومی ضعیف ظاهر شده است و در سال‌های اخیر شاهد هستیم که میزان استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل کاهش یافته است که این موضوع نشان دهنده عقب افتادگی کشورمان در این زمین است، اظهار کرد: در یک سال و چند ماه اخیر با چالش‌های جدی رو به رو بودیم و در این بین شاهد هستیم که مردم با توجه به شرایط کرونایی از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استقبال می‌کنند

وی افزود: در ابتدا سیستم گرمایش و سرمایش اتوبوس‌های کلانشهر یزد دچار مشکل بود و در خط‌های مختلف شاهد وجود اتوبوس‌های فرسوده زیادی بودیم که همین موضوع سبب شد باعث شده بود که مردم از این سیستم استفاده نکنند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اسکوترهای برقی نیز در برخی از محدوده‌های شهر به زودی شروع به کار خواهند کرد که این اقدام اتفاقات خوبی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری نوسازی و خرید ناوگان‌های جدید در بخش حمل و نقل عمومی موجب شده است که عمر ناوگان اتوبوسرانی به ۱۰ سال کاهش یابد و اکنون تمامی اتوبوس‌ها مجهز به کولر شده‌اند. اپلیکیشن "اتوبوس‌یاب" برنامه دقیقی از زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه را نشان می‌دهد که تمامی این اقدامات برای استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی انجام شده است.