بهره‌برداری از سه طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی

سه طرح تولیدی و صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان‌های بناب و شبستر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر صمت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، سه طرح صنعتی و تولیدی را با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح کرد. فاز دوم کارخانجات آذرتاک یکی از این طرح‌ها بود که با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن کشمش در شهرستان بناب راه‌اندازی شده و برای ۵۵ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

برای راه‌اندازی این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع، بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است. ظرفیت فاز اول این کارخانه ۷۰ تن در روز است و محصولات آن به کشورهای عربی صادر می‌شود.


وزیر صمت همچنین کارخانه تولید فولاد آذرحدید را با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بناب افتتاح کرد. در این کارخانه که ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی را دارد، ۱۳۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به همراه استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از معاونان خود از واحد ذوب شماره ۲ فولاد شاهین بناب بازدید کرد. همچنین با حضور وزیر صمت، طرح توسعه کارخانه شیرین‌عسل (تولیدکننده انواع شیرینی، شکلات و کیک) و خطوط تولید جدید آن در شهرستان شبستر به بهره‌برداری رسید. برای راه‌اندازی این واحد تولیدی، ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح آن، یک‌هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.