انضباط شهری بر تهران حکمرانی می کند

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری حاکمیت انضباط شهری در پایتخت برقرار شده است، گفت: در همین زمینه و در سایه کرونا هوشمندسازی شهر که پیش از این اولویت بود امروز به یک الزام تبدیل شده است.


به نقل از شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح دوشنبه- ۱۸ اسفند- در آیین کاشت درخت صلح و دوستی به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به حاکمیت انضباط شهری در پایتخت گفت: یکی از مصادیق این امر این است که در دوره جدید مدیریت شهری پروژه های افتتاح نمی شود مگر اینکه برای تمامی اقشار جامعه مناسب سازی نشده باشد.

شهردار تهران با اشاره به اولویت هوشمندسازی تهران در اجرای برنامه های شهری گفت: امکان هوشمند شدن شهر در شرایط کرونایی به صورت یک اقدام واجب درآمد. این فرآیند هم اکنون در  شهرداری به عنوان یک مگاپروژه تعقیب می شود . به گفته شهردار تهران کرونا هوشمندسازی را یک الزام کرد. در همین زمینه در حال حاضر سایت تهران من بیش از ۳ میلیون ریجستر دارد.

حناچی یکی از سیاست های مدیریت شهری را توسعه فضای سبز در تهران دانست و گفت: تمام تلاشمان کاهش حداکثری میزان آلاینده ها و فراهم کردن امکان تنفس راحت تر شهروندان در پایتخت است. 

او یکی از این سیاست ها را توسعه کمربند فضای سبز تهران معرفی و خاطرنشان کرد: از این طریق همچنین کنترل فیزیکی کلان شهر تعقیب می شود. در داخل شهر نیز فضای سبز در مقیاس محلات پیگیری می شود. در همین زمینه شهرداری تهران برای کمترین تاثیر مخرب در  منابع طبیعی  و محیط زیست بخش عمده ای از این فضای سبز را با پساب محلات مجاور و تصفیه خانه های محلی آبیاری می کند.