سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی رونمایی شد

در راستای توسعه آموزشهای غیرحضوری برای کارکنان شهرداریها و دهیاریهای کشور و بهره گیری از فضای مجازی، رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی از رونمایی سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی (سام شهر) توسط رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور جناب آقای دکتر جمالی نژاد در مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور زیارتی نصرآبادی با بیان این مطلب گفت: انجام ماموریت های آموزشی و پژوهشی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و به تبع آن مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی، به دلیل وسعت پهنه سرزمینی و نسبت تعداد کارکنان شهرداری ها و دهیاری های کشور مستلزم بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی است. کاربست رویه ها و روشهای حاکم در این زمینه منجر به توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در شهرداری ها، دهیاریها و شوراهای اسلامی شهر و روستا می شود.
وی اضافه کرد: از این‌رو در راستای مأموریت‌های مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی و به منظور خدمات دهی مناسب و مطلوب آموزشی به کارکنان شهرداریها و دهیاریها، شوراهای اسلامی شهر و روستا شهروندان سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی با همکاری اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی تهیه، تدوین و رونمایی شد.
زیارتی نصرآبادی ادامه داد: این سامانه که با رویکرد توسعه آموزش مجازی برای آموزش کارکنان شهرداریها و دهیاریهای کشور تهیه شده است، در صدد دستیابی به نتایج و دستاوردهایی از جمله، بهبود اثر بخشی، کارایی و بالا بردن بهره وری آموزشی، کمک به توانمندسازی برای یادگیری مستقل؛ کمک به پرورش خلاقیتهای از طریق خودآموزی و خودپژوهی؛ فراهم کردن زمینه مناسب گذار از آموزش معلم محور به آموزش یادگیرنده محور از طریق سازماندهی فرایند یادگیری؛ دسترسی به منابع آموزشی الکترونیکی بعد از اتمام دوره های آموزشی برای کارکنان شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا است و دارای قابلیت های متعدد از جمله ؛ بانک اطلاعات و شناسنامه آموزشی کارکنان(ثبت نام، اجرای دوره، صدور گواهی نامه آموزشی الکترونیکی و...)؛ بانک اطلاعات مدرسین و همچنین سامانه تشخیص صلاحیت مدرسین؛ بانک اطلاعات محتواهای آموزشی (کتابخانه دیجیتال، محتوای ویدویی، اسکورم و پادکست)؛ داشبوردهای مدیریتی برنامه، عملکرد و تقویم آموزشی ؛ مدیریت آموزشی فراگیران از طریق راهبر ملی و راهبر استانی؛ آزمون گیری الکترونیکی؛ قابلیت ذخیره محتواهای شخصی، گزارش نمرات، گزارش ارزیابی و ... است.
زیارتی نصر آبادی افزود، با عنایت به راه اندازی استودیو شهر روستا در ماه گذشته، برنامه ریزی لازم برای تهیه محتواهای آموزشی با بهره گیری از اساتید مجرب حوزه مدیریت شهری و روستایی صورت گرفته است که پس از ویرایش نهایی در آینده نزدیک در سامانه سام شهر بارگزاری و در یکی از استانها به عنوان استان پایلوت دوره های آموزشی شروع خواهد شد.
زیارتی نصرآبادی در پایان بیان نمود: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در راستای انجام وظایف و رسالت های آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی تلاش نموده است از تمامی ظرفیتها و بسترهای نوین آموزشی بهره گیری نماید. بر همین اساس با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلات آموزش حضوری ناشی از کرونا سعی شده است از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوبی بهره گیری نماییم. از اینرو از تمامی متخصصان و صاحبان فکر و اندیشه، در استانداریها، شهرداریها، دهیاریها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دعوت به عمل می آید برای ارائه محتواهای آموزشی در استودیو شهر حضور یابند و ما را در تهیه محتواهای به روز برای بارگزاری در سامانه سام شهر یاری نمایند.