شهرداری همدان پیشگـام در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز

عباس صوفی شهردار همدان، حامد جلیلوند مدیر منطقه دو شهرداری و وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهردار همدان و مدیران شهری از اجرای عملیات عمرانی روکش آسفالت مسیر دسترسی بوستان اکباتان بازدید کردند.

شهرداری منطقه دوی همدان در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد ظرفیت گردشگری اقدام به احداث بوستان 250 هکتاری اکباتان در محدوده سد اکباتان نمود تا از این محدوده خدادادی با کمترین دستکاری در طبیعت و هزینه بهترین بهره وری را برای شهروندان در بر داشته باشد. بوستان جنگلی اکباتان از مهمترین پروژه‌های استانی محسوب می‌شود که استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی طی بازدید‌های انجام شده دستور پیگیری احداث بوستان را صادر کردند که با تأکیدات شهردار و شورای اسلامی شهر همدان ساخت این بوستان در بودجه سال 99 لحاظ شد تا با اجرای این پروژه، شاهد افزایش سرانه فضای سبز در همدان باشیم.

عباس صوفی شهردار همدان در این بازدید گفت: با زحماتی که جلیلوند مدیر منطقه دو و یزدان‌پور؛ معاون فنی مهندسی در این منطقه داشتند، امروز شاهد راه سازی و آسفالت معابر بوستان 250 هکتاری اکباتان هستیم که مرحله نخست آن از ابتدای جاده تا میدانی که طراحی شده آسفالت شده و در روزهای آینده نصب آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سردر ورودی بوستان انجام خواهد شد. مرحله دوم این پروژه که راه دسترسی به کنار سد اکباتان و ایجاد تاسیسات آبی برای شهروندان همدانی است نیز احداث خواهد شد.

حامد جلیلوند مدیر منطقه دو شهرداری نیز گفت: این بوستان به عنوان یکی از بوستان‌های بی‌نظیر کوهستانی در کشور مطرح خواهد شد و با توجه به تأکیدات شهردارهمدان مبنی بر حفظ و گسترش فضای سبز، این موضوع مهم هم در دستور کار شهرداری منطقه دو و معاونت خدمات شهری و فضای سبز قرار گرفته و به زودی 10 هزار اصله درخت در این بوستان کاشته خواهد شد تا عنوان بوستان بی‌نظیر کشوری به خود بگیرد. اجرای این پروژه مرهون تلاش همکاران ما در شهرداری منطقه دو به ویژه آقای یزدان‌پور؛ معاون فنی مهندسی منطقه دو شهرداری است.