اجرای شیوه نامه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی ره آورد افزایش جمعیت و گسترش شهرها در سال‌های اخیر است، گفت: بر اساس وظایف محوله و قانون مدیریت پسماندها، شیوه نامه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی اعلامی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بیرجند اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد لطایفی، امروز دوشنبه سوم آذر به خبرنگاران اعلام کرد: این شیوه نامه در سه بخش برنامه ریزی، ساماندهی و مراقبت طراحی شده که بر این اساس در گام اول، زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان نخاله گاه شهر بیرجند اختصاص یافته و تمامی نخاله های ساختمانی و عمرانی باید صرفا در این محل تخلیه شوند.

وی افزود: در گام دوم از اول مهر ماه نسبت به شناسایی و ساماندهی خودروهای فعال در این بخش اقدام شده و تاکنون ۱۶۰ دستگاه از ناوگان مزبور شامل خودروهای حفار و خودروهای حمل کننده پسماندهای یاد شده اعم از سبک و سنگین شناسایی و نسبت به صدور کارت شناسایی و نصب برچسب مربوطه اقدام شده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند یادآور شد: اجرای این شیوه نامه کمک شایانی به حفظ محیط زیست از آثار زیانبار پسماندها و مدیریت بهینه آنها خواهد کرد و قطعا رضایت شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.