چرا شهروندان بندرعباس از گازکشی ساختمان‌ها استقبال نمی‌کنند؟

دویست و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش در خصوص نحوه عملیات گازرسانی در شهر بندرعباس و در خصوص آئین نامه اجرایی تبصره ماده واحده بودجه شهرداری بندرعباس مبنی بر کمک هزینه رفاهی ساخت مسکن پرسنل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور تعامل و همکاری همه جانبه بین شورای شهر و شهرداری و شرکت گاز نشستی با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، محمود یارشناس رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان هرمزگان و بازماندگان معاون عمران و زیربنایی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

اسلام باوقار، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه، همکاری و تعامل شهرداری و شرکت گاز را در راستای حل مشکلات شهروندان ضروری دانست و اظهار کرد: تسریع در حل مشکلات زیربنایی حوزه شهری با تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌های خدمات رسان تحقق می‌یابد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان بر اساس یک برنامه ریزی مدون می‌توانند تأثیر بسزایی در توسعه و آبادانی شهر داشته باشند بدین سبب رفع مشکلات در این حوزه نیازمند جدیت و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات شهر گفت: شهرداری بندرعباس علی‌رغم تمام مشکلاتی که دارد در بحث ترمیم نوار حفاری و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باوقار خاطرنشان کرد: مردم زمانی دغدغه نبود گاز را داشتند و الان که همه استان‌ها از نعمت گاز برخوردار هستند و همچنین استان هرمزگان که خود منبع گاز و نفت است باید شهروندان از این نعمت برخوردار شوند که این مهم همکاری و همراهی مردم را می‌طلبد تا زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه به اشاره به گزارش شرکت گاز مبنی بر اجرای ۵۰۰ کیلومتر لوله کشی در شهر بندرعباس و حفاری‌های ایجاد شده در راستای گاز کشی به شهروندان اضافه کرد: اجرای ۵۰۰ کیلومتر گازکشی و حفاری‌های ایجاد شده در شهر حجم بالایی است که شهرداری هموارسازی و پر کردن چاله‌های ناشی از نوار حفاری‌ها را در دستور کار خود قرار داده است تا از وارد شدن خسارت به مردم جلوگیری شود.

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اگر استقبال مردم از گاز کشی در شهر بندرعباس کم است به این دلیل است که اطلاع رسانی دقیق نمی‌شود و مردم در حال حاضر از وجود این حفاری‌ها ناراضی هستند چون مدت زمان اجرای این پروژه طولانی شده است.

آرامش افزود: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، نیاز است در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه تعامل و همکاری بیشتری وجود داشته باشد.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شرکت گاز در زمینه گازرسانی به مردم تمام توان خود را به کار گرفته است تا شهروندان شهر بندرعباس از این نعمت عظیم استفاده کنند و باید همه دستگاه‌ها در کنار شرکت گاز برای تسریع در گازرسانی تعامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرکت نفت، پالایشگاه نفت و سایر شرکت‌هایی که منابع عظیم از این شهر و درآمدهای بالایی از آن‌ها دارند برای توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس همت کرده و شرکت گاز را الگویی برای خود قرار دهند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه دستور کار «آئین نامه اجرایی تبصره ماده واحد بودجه شهرداری بندرعباس مبنی بر کمک هزینه رفاهی ساخت مسکن پرسنل» با رأی اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس به تصویب رسید.