تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه ۷۹۰ پروژه بازآفرینی در کشور فعال است، خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد تومان به شکل مستقیم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

مهدی عبوری افزود:۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت ناکارآمد در سراسر کشور وجود دارد. ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل اقدام مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان اعم از شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه تکلیف شده که سالانه ۲۷۰ محله ساماندهی شود، اضافه کرد: در طول ۱۰ سال ۲ هزار و ۷۰۰ محله ساماندهی می‌شود.  تسهیلات در قالب نوسازی واحدهای فرسوده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عبوری با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان است، ادامه داد: این میزان شامل ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و مابقی سود ۱۸ درصد است. در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۱۸۰ میلیون تومان که ۴۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و مابقی با سود ۱۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: همچنین به افرادی که در مدت نوسازی واحد مسکونی خود در منزل استیجاری سکونت دارند، وام ۴۰ درصد با سود ۴ درصد تعلق می‌گیرد. با تعامل خوبی که بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، باید از مجموعه مدیریت شهری هم کمک بگیرند.