بسیج کارکنان ادارات و سازمان ها برای نظارت بر بازار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار البرز، شهبازی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات محوری این جلسه اتخاذ تدابیر لازم جهت تامین نیاز مردم به روغن بود، افزود: بر این اساس طی هماهنگی های صورت گرفته، بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن روغن به استان وارد می شود.

وی ادامه داد: البته بیشترین دلیلی که منجر به کمبود روغن در بازار شد، بار روانی حاکم بر جامعه بود ولی سازمان های مربوطه در کشور مامور به تامین این نیاز در کشور شدند.در این جلسه طی گزارش های ارائه شده، بخش عمده ای از نیاز روغن استان از بندر شهید رجایی در حال بارگیری است. مقرر شد با هماهنگی لازم از سوی سازمان صمت بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه ها جهت رصد میدانی بازار، نیاز سنجی و ارائه گزارش از روند توزیع و عرضه کالاهای ضروری مردم، بسیج شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه روند صادرات در البرز خوب است و امسال ۷۲ درصد رشد در این بخش را تجربه کردیم، اضافه کرد: سالانه ۹۰ هزار تن تخم مرغ در البرز تولید می شود و نیاز استان ۳۰ هزار تن است. نیاز استان به گوشت مرغ نیز می تواند بازنگری شود و توسط تیم های نظارتی گزارش شود تا برای افزایش آن برنامه ریزی شود

شهبازی با اشاره به مانعی که در یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان ایجاد شده بود، افزود: ترخیص ذرت در این واحد به طول انجامید که بر این اساس حدود ۵۰۰ نیروی کار بواسطه تعطیلی تولید در آن بخش در معرض تعدیل بودند. با حضور و پیگیری صورت گرفته در این واحد و طی دستور رییس جمهور محترم و ابلاغ معاون اول محترم رییس جمهور، این مشکل رفع شد و ۵۰۰ نیروی کار دوباره بازگشتند و تولید در این واحد جریان پیدا کرد.