River.Space.Design: Planning Strategies, Methods and Projects for Urban Rivers

River.Space.Design: Planning Strategies, Methods and Projects for Urban Rivers

نویسنده: Dr. Martin Prominski

موضوع: رودخانه های شهری

ناشر: Birkhäuser

تاریخ انتشار: 2012

تعداد صفحات: ‎ 296صفحه

سواحل رودخانه های شهری مکان های جذاب و محیط های تفریحی بسیار ارزشمندی هستند. طرح‌های مناظر رودخانه‌های شهری باید طیف گسترده‌ای از الزامات را برآورده کنند: کنترل سیل، طراحی فضای باز و بوم‌شناسی به عنوان یک قاعده، سه موضوع غالب هستند و اغلب باید در یک فضای بسیار محدود تطبیق داده شوند. رودخانه را باید به‌عنوان یک فرآیند درک کرد: با تغییر سطح آب، تغییر فصل، فرسایش و رسوب‌گذاری، محیط رودخانه یک موجودیت ثابت نیست، بلکه دائماً در حال تغییر است؛ طراحی باید انعطاف‌پذیر باشد و این را در نظر بگیرد.

این کتاب محصول یک مطالعه چند ساله است که بیش از پنجاه پروژه اروپای غربی را مورد تجزیه و تحلیل مقایسه ای قرار داده است. نتیجه یک کاتالوگ سیستماتیک از استراتژی های موثر و عناصر طراحی نوآورانه است. ابتدا، به طراحان و برنامه ریزان یک دید کلی از طیف وسیع و متنوع امکانات طراحی داده می شود. رویکرد فرآیندمحور کتاب به ویژه در مواردی که تمرکز بر اقدامات بلندمدت و پایدار است مفید است. این نشریه از دو جلد مرتبط تشکیل شده است که خواننده را قادر می‌سازد تا کاتالوگ سیستماتیک و بخش مطالعه موردی را در کنار هم مشاهده کند. ساختار آسان برای پیمایش و یک واژه نامه گسترده راهنمایی های بیشتری را ارائه می دهد، در حالی که طراحی بسیار متمایز اثر آن را از نظر بصری نیز جذاب می کند و خواننده را به ورق زدن و کاوش در آن دعوت می کند.

درباره نویسنده
پروفسور دکتر مارتین پرومینسکی، متولد 1967، در رشته معماری منظر در دانشگاه فنی برلین تحصیل کرد. او بورسیه DAAD در دانشکده طراحی فارغ التحصیلان هاروارد. Ph.D. از سال 2003 تا 2008 استادیار در تئوری معماری منظر معاصر را به دست آورد و در سال 2009 به عنوان استاد تمام برای طراحی مناظر شهری در دانشگاه لایبنیتس هانوفر مشغول به کار شد.

سایر آثار
Water-Related Urbanization and Locality: Protecting, Planning and Designing Urban Water Environments in a Sustainable Way
Design Research for Urban Landscapes: Theories and Methods
Urbanization and Locality: Strengthening Identity and Sustainability by Site-Specific Planning and Design

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon