۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت ۳ ایستگاه جدید مترو

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم بهره برداری از ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷، اعلام کرد که هزینه ساخت این سه ایستگاه حدود هزار میلیارد تومان است.


به نقل از شهر، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در «افتتاحیه مجازی ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷  و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌ بوس‌های شهری»، بیان کرد: همه فعالیت‌هایی که می‌بایست منجر به افتتاح می‌شد، آماده بهره برداری است.

او ضمن تشکر از تمامی پیمانکاران و مشاوران مربوطه و همچنین قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت این سه ایستگاه در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، گفت: مجموعه مترو در این چند روز اخیر، زحمات شبانه روزی برای افتتاح سه ایستگاه مترو تربیت مدرس، آهنگ و شهید اشرفی اصفهانی داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ هزینه ساخت سه ایستگاه مذکور، حدود هزار میلیارد تومان برای مدیریت شهری بوده است.

شهریار افندی زاده، مشاور عالی معاونت حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم «افتتاحیه مجازی ایستگاه‌های مترو شهید اشرفی اصفهانی، تربیت مدرس و آهنگ»، درباره هزینه های ساخت و بهره برداری از ایستگاه آهنگ، گفت: هزینه کلی انجام شده برای این ایستگاه حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به عملیات ساختمانی و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به تجهیزات مکانیکی و برقی است.

او با بیان اینکه ایستگاه آهنگ در عمق ۲۶ متری با ۱۶۰ متر سکو جزو یکی از ایستگاه‌های بسیار زیبا در منطقه جنوبی تهران بشمار می‌رود، افزود: خط ۷ مترو جزو یکی از طولانی‌ترین و مهم‌ترین خطوط مترو است که ۲۷ کیلومتر از میدان تختی تا میدان صنعت طول دارد.

به گفته افندی زاده؛ این ایستگاه از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و دسترسی خوبی را در محلات شهید محلاتی و آهنگ ایجاد می‌کند.