1100 میلیارد تومان هزینه پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۴

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمسی امروز پنجشنبه هشتم آبان ماه ۹۹ در بازدید معتمدان شهر از پروژه‌های عمرانی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در منطقه ۱۴ احداث شده و آماده بهره برداری است که توسعه، عمران و آبادانی را در این منطقه رقم می‌زند. تاکنون برای حفاری و احداث چهار ایستگاه مترو در این منطقه یک هزار میلیارد تومان و برای احداث پل آفتاب ۸۰ میلیارد تومان و برای احداث دو ورزشگاه «رستم» و «سهراب» ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه ایستگاه عمان سامانی تصریح کرد: این ایستگاه چهارمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در منطقه ۱۴ است که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد عملیات سفت کاری آن انجام شده است. تاکنون برای حفاری و احداث چهار ایستگاه مترو در منطقه ۱۴ یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است. ادامه بلوار فرزانگان با عرض ۳۶ متر و طول شش کیلومتر و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اما به دلیل شرایط کرونایی هنوز آئین رسمی افتتاح پروژه برگزار نشده است.

وی با تأکید بر اقدام بسیار مهم شهرداری برای اجرای پروژه رینگ چهارم گفت: اجرای این پروژه بزرگ درواقع نجات ترافیک شهر تا ۵۰ سال آینده است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است. پروژه پل آفتاب نیز یکی دیگر از تقاطع‌های رینگ چهارم است که بنا بر اعتقاد کارشناسان باید در مدت ۱۸ ماه اجرا می‌شد در آئین کلنگ زنی شهردار اصفهان زمان اجرای پروژه را ۱۰ ماه اعلام کرد که خوشبختانه با تلاش کارگران و مهندسان سه روز زودتر از موعد اعلام شده مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به سه پروژه مهم ورزشی در این منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه ورزشگاه بزرگ در این منطقه آماده بهره برداری است که دو ورزشگاه توسط شهرداری و یک ورزشگاه به صورت مشارکت با سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث دو ورزشگاه «رستم» و «سهراب» ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: سه ورزشگاه احداث شده به زودی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.