رشد 15 درصدی ظرفیت شبکه IP داخل در استان قزوین

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 15 درصدی ظرفیت شبکهIPداخل در استان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به ابتدای سال جاری از 326 به 376 گیگا بیت رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: ظرفیت کل شبکه دیتای داخلی استان در سال جاری از 326 به 376گیگا بیت افزایش داشته است و اگر اپراتورها بخواهند تعداد کاربران را بالا ببرند این امکان وجود دارد که همه نیازهای دانشگاهها و بخش خصوصی تامین شود.

وی یاد آور شد، با افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی در استان، زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل و تأمین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس‌دهی بهتر به مخاطبان و ترانزیت دیتا فراهم می شود.

شهامی با اشاره به بهسازی و بروز رسانی در بخش فیبر نوری گفت: بهسازی 3 هزارو 200 متر مسیر فیبر نوری در مسیر قزوین به لوشان در راستای پایداری شبکه و ارائه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات به مشترکان به خوبی اجرا شده است.

در حال حاضر ظرفیت شبکه دیتای استان نسبت به سال گذشته 45درصد رشد داشته است و این تلاش اپراتورها و شرکت های توزیع کننده پهنای باند را می طلبد که از ظرفیت موجود برای افزایش سرعت اینترنت مشترکان استفاده کنند.

شهامی خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت با بیش از 718 کیلومتر فییرنوری زیرساختی در سطح استان به عنوان شاه راه ارتباطی در اختیار دارد که از این طریق پهنای باند مورد نیاز مردم استان، ترانسفر بین استانی و بین الملل را به انجام برساند.