افزایش 19 درصدی دسترسی ساکنین روستاها به شبکه تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان از افزایش 19 درصدی دسترسی ساکنین روستاها به شبکه تلفن همراه از سال 1396 تا 1400 در استان لرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم روستایی این استان گفت: با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق روستایی استان، دسترسی ساکنین روستایی استان به شبکه های تلفن همراه ،از سال 1396 تا 1400 ،19 درصد افزایش داشته است .

حیدری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و همچنین تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی دارای اهمیت بسیاری است، گفت: با توجه به ضرورت تکمیل پوشش در مناطق روستایی با هدف ارائه خدمات ارتباطی و از بین بردن شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی، مهم‌ترین اولویت تیم‌های اجرایی اپراتورهای مجری افزایش سرعت در انجام پروژه‌ها است تا در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم بتوانند هرچه سریع‌تر از آموزش مجازی و همچنین خدمات الکترونیکی در مناطق محروم استفاده کنند .

وی با اشاره به اینکه تحلیل و ارزیابی این نمودار نشان میدهد تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه استان لرستان در سال 1396 بیش از 2240 روستا بوده است که این رقم در سال 1400 با رشد 19 درصدی به بیش از 2660 روستا ارتقا یافته است .این افزایش دسترسی باعث رضایت بیشتر ساکنین روستایی شده است ،چرا که افزایش کیفیت مکالمات و افزایش سرعت شبکه اینترنت را ساکنین روستا کاملا محسوس می کنند .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه تعدادی از این روستاها در مناطق صعب العبور قرار داشته اند که به علت ضرورت هزینه کردهای بسیار زیاد از وجود دسترسی به شبکه های مخابراتی کشور بی نصیب بوده اند . وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همگام با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای ایجاد سهولت در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و رعایت عدالت ارتباطی ؛از محل ارتباطات توسعه روستایی (uso) نسبت به ایجاد زیر ساخت های مخابراتی لازم ،توسعه شبکه برق ایستگاهای دور دست ،و مضافا ایجاد دسترسی اقدامات مستمر را با اولویت مناطق محروم در دستور کار داشته است .