رشد 20 درصدی ترافیک الکترونیکی پست در استان قزوین

مدیرکل پست استان با اشاره به افزایش ترافیک الکترونیکی در استان گفت: ترافیک الکترونیکی پست استان در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، محسن بخشی مدیرکل پست با اشاره به اهمیت کار پست در استان اظهار داشت: در شرایط عادی خدمات پستی نقش مهمی را در کاهش هزینه‌ها، کاهش سوخت، کاهش آلودگی هوا و همچنین در بهره‌وری ملی دارد که با افزایش 20 درصدی ترافیک الکترونیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 884 درصد رشد ترافیک در مرسولات صادره اینترنتی در 6 ماهه نخست امسال و 200 درصد افزایش مرسولات وارده اینترنتی بوده است.

بخشی با اشاره به اینکه روزانه 10000 هزار خدمت توسط پست استان ارائه می‌شود، افزود: نیروهای پستی در اداره پست استان بدون هیچ‌گونه کاهش ساعت کاری در سه یا چهار شیفت کاری به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند تا بتوانند بسته‌ها و مرسولات مردم را به‌موقع ارسال و توزیع کنند.

مدیرکل پست خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال حدود 2 میلیون و 178 هزار و 743 مرسوله که ۴۰ درصد آن مرسولات صادره و ۶۰ درصد مرسولات وارده بوده است را جابه‌جا کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد مرسولات صادره به نسبت ۶ ماهه سال گذشته را داشتیم که بیانگر بالا بودن ترافیک کاری است.