افزایش 22 درصدی ترافیک مرسولات پستی استان قم در نیمه نخست سال

مدیرکل پست استان قم گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته،‌ ترافیک مرسولات پستی در این استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان قم، ابوالفضل باقری منش با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز قم و گفت و گو با خبرنگاران این رسانه، افزود: در نیمه نخست امسال،‌ ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار مرسوله از استان به سایر استان‌ها صادر و تقریباً به همین میزان نیز مرسوله پستی وارد شده است.

وی اضافه کرد: بخش صادره شامل باجه‌های قبول اداره پست است و شامل دو بخش باجه‌ای و قراردادی می باشد که در این راستا حدود ۲۷۰ قرارداد با سازمان‌های دولتی، خصوصی،‌ شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتالی منعقد شده است.

وی ادامه داد: بخش وارده نیز شامل نامه‌رسانان می‌شود که ۸۰ نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند و مرسولات وارده استان را به درب محل اسکان یا کار مشتریان توزیع می‌کنند و یا تحویل سازمان‌ها می‌دهند.

باقری منش خاطرنشان کرد: بخش‌های فعال در بخش وارده شامل واحد ۱۹۳، خورجین نامه‌رسان و خودروهای امانت بر هستند.

به گفته وی، حدود ۴۰ درصد از ترافیک مرسولات پستی در استان شامل باجه‌های قراردادی و بقیه باجه‌های قبول است.

وی گفت: پست استان قم از بخش خصوصی برای جبران ترافیک مرسولات پستی و کاهش هزینه‌ها به‌خوبی استفاده می‌کند و حتی در بخشی از مبادله مرسولات پستی از نقطه قم به تهران نیز از بخش خصوصی استفاده می‌شود.

مدیرکل پست قم افزود: تراکم ترافیکی مرسولات پستی به طور عمده در شهر قم است.

وی اضافه کرد: اداره کل پست قم با حدود ۱۷۰ نیروی انسانی در بخش دولتی و حدود ۸۰ نیروی بخش خصوصی فعالیت می‌کند و ۱۲۴ واحد پستی در استان وجود دارد که ۹۰ درصد از این واحدهای پستی خصوصی هستند.

وی ادامه داد: سه ناحیه پستی شامل مرکزی،‌ شهید مطهری و پردیسان در استان قم فعال است.

باقری منش بیان کرد: امسال خط مبادله قم به اصفهان برای تسریع در ارسال مرسولات در پست قم راه‌اندازی شد و سیر مرسولات از ۴۸ ساعت به ۲۴ ساعت در این مسیر کوتاه شد.